Overigens gaan we er bij computer security van uit dat alle software veiligheids gaten kunnen hebben, ook dus je firewall. Het is nooit verstandig om op een veiligheids maatregel te vertrouwen. Superuser zijn opent gelijk de grootste veiligheidslek van een computer, namelijk de gebruiker zelf.
Ik weet genoeg van hacken om te weten en erop te durven vertrouwen dat het een superhacker onze schier onneembare vesting echt zomaar niet van buitenaf binnen komt, ongeacht bugs. Daar vertrouw ik wel ver op.

En dan vertel ik nog niet eens alles.

klopt, tenzij ze software op je computer installeren. Hacken is een breed begrip.
En dat lukt niet want 1/ dan moeten ze eerst door de router en 2/ het nagenoeg veilige linux waar virussen zomaar niet op kunnen installeren.
Het is geen 2003 meer waar nog firewall loze pc's rechtstreeks op internet hingen.
Aan de anderen: sorry jongens ik stap uit dit draadje.
Hahahaha. Verstandig. Dat zouden er meer moeten doen (ik).
Maar er lezen er meer mee dus altijd leerzaam. En ik vind het leuk om zulke onjuistheden rondom linux te weerleggen. Een mooie gelegenheid.
Dan gebeurd juist het tegenovergestelde waardoor linux alleen maar meer aanzien krijgt.