Ik heb onlangs via een collega twee Predia Go tablets gekregen.
Het betreft deze tablets:
https://www.predia.nl/Portals/62/Users/126/26/126/Leaflet_Predia_Go.pdfDie heb ik uiteindelijk via een Debian Netinstall iso (met extra drivers) op een USB stick kunnen installeren. Die heeft een UEFI boot mogelijkheid. Alle andere USB stick vertikken het om op te starten. Via een USB netwerk dongel heb ik alles prima kunnen installeren en het werkt bijna zoals het moet.
Nu heb ik de volgende vragen:
1. Bestaat er voor Ubuntu ook zo'n mogelijkheid waarbij de installatie iso op een USB stick die uefi boot mogelijkheid heeft. Ik wil dat namelijk ook eens met Ubuntu uitproberen en misschien wel verder mee werken.
2. Het geluid werkt ook nog niet.
3. De interne wifi kaart idem. Hoe krijg ik die aan de praat. Nu werkt het overigens prima met een usb-wifi stickje. Er bestaat een manier om dergelijke hardware te identificeren, dan kan ik misschien verder zoeken wat voor wifi kaart erin zit.
4. Bestaat er software voor een onscreen toetsenbord? Ik zou wel eens willen proberen om alleen met het tabletdeel, zonder het dock, te werken.
5. Bestaat er ook een mogelijkheid om het scherm te laten kantelen in de richting waarmee je het tablet vasthoudt? Dus portrait bij rechtop vasthouden en landscape bij liggen vasthouden.