Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: commando mail gebruiken om vanaf Android naar Ubuntu berichten te sturen  (gelezen 1369 keer)

Offline bart85

• Lid
Met behulp van onderstaand commando kan tussen verschillende gebruikers een bericht worden verstuurd. Kan ik ook vanaf Android een bericht naar een gebruiker van Ubuntu sturen?
https://www.commandlinux.com/man-page/man1/Mail.1.html
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline.
Linus: "I'm happy with the people who are wandering around looking at the stars but I am looking at the ground and I want to fix the pothole before I fall in."
I look to the clouds behind me and see the thunder coming.

Offline vanadium

• Lid
Re: commando mail gebruiken om vanaf Android naar Ubuntu berichten te sturen
« Reactie #1 Gepost op: 2019/04/26, 17:37:15 »
Beetje off topic, toch, deze vraag in dit deel van het forum.

Offline bart85

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2019/04/26, 17:52:13 »
Ik had hem hier neergezet, omdat het gaat om het versturen van berichten over het netwerk.
Ik wil graag vanaf mijn telefoon over LAN-netwerk berichten naar ubuntu versturen. Het gaat erom dat ik dan een link naar de computer kan versturen. Graag met kopieren/plakken. Bijvoorbeeld via de app, Termux, een terminal op android.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline.
Linus: "I'm happy with the people who are wandering around looking at the stars but I am looking at the ground and I want to fix the pothole before I fall in."
I look to the clouds behind me and see the thunder coming.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2019/04/26, 19:31:24 »
Zo ben ik er in geslaagd je je eigenlijke vraag te laten stellen. Je vorige vraag was een XY probleem. In plaats van rechtstreeks aan te geven wat je zoekt, vraag je hoe een ander probleem (Y) op te lossen, waarvan je hoopt dat het probleem X oplost. Door ook je echte vraag, X, aan te geven, weet iedereen gericht wat je wil. Er kunnen antwoorden komen specifiek voor je Y probleem, maar er kunnen ook andere suggesties komen.

Ik heb zo een laatste: probeer eens KDEConnect, of als je standaard Ubuntu gebruikt, meteen de Gnome Shell extensie ervan, GSConnect. Communicatie met een android GSM is core in dit programma. Heel specifiek is er ook een functie om het klembord te synchroniseren. Je kopieert op de smartphone, je plakt op de computer en omgekeerd.

Naast die mogelijkheid kan je met KDEconnect ook bestanden uitwisselen, je SMS berichten op je computer ontvangen en beantwoorden, je smartphone als touchpad gebruiken, ...

Een meer lowtech benadering: kopieer en plak in Google Keep op je smartphone en het verschijnt in Google Keep op je computer.

Als je het toch nog via de android terminal wil proberen, kijk dan eens naar curl.