Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: automatisch kernel compileren  (gelezen 947 keer)

servaas-xubuntu-user

• Gast
automatisch kernel compileren
« Gepost op: 2007/05/13, 22:28:20 »
zou het niet handig zijn als er een tool was die je systeem doorloopt en de goede opties aanvinkt die je nodig hebt

waarna je dat nog kan wijzigen en aan vullen met niet gedetecteerde hardware iets dergelijks

en daar een kernel van bakt enz ...

van een heleboel opties weet ik niet eens wat het inhoud

of iets vraag gestuurd iets zoals

server of desktop

pc of notebook

deze processor is gedetecteerd klopt dat zo nee...

?

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/14, 16:09:22 »
Aangezien kernels compileren sowieso niet geschikt is voor een beginner zie ik hier het nut niet van in. Indien er problemen zijn met de standaardkernel kan je bugs indienen op Launchpad.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline woteb

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/14, 21:29:07 »
Citaat van: profoX
Aangezien kernels compileren sowieso niet geschikt is voor een beginner zie ik hier het nut niet van in. Indien er problemen zijn met de standaardkernel kan je bugs indienen op Launchpad.
Je kunt natuurlijk je kernel KLEINER en daardoor SNELLER maken. Op http://www.alleslinux.com/artikels/kernelcompileren.php zie je hoe dat moet.

Dat dit voor beginners vrij nutteloos is kan kloppen, maar als je wat meer uit je systeem wil halen kan het wel eens heel nuttig zijn. Als ik zie wat er op mijn systeem allemaal wordt geladen vraag ik mij ook wel eens af of dit allemaal nodig is.

Met Nlite kun je bijv. je Windows installatie behoorlijk verkleinen, en dat kun je met Linux ook. Die vrijheid hebben we ook. Alleen moet je natuurlijk wel weten wat je doet.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)