Beste Vanadium, die tweede Seagate is echt een Seagate, Die oude My Passport is een 49E234E16630BDB8 geworden.
De Seagate, de nieuwste en goedwerkende, ga ik niet meer formatteren. Daarop staan inmiddels weer wat nieuwe bestanden.
Het is trouwens de 2TB schijf. Die oude My Passport was/is 1TB, vandaar is die 49E234E16630BDB8 de 1TB geworden.
Dit voor alle duidelijkheid. Dank je dat ik voortaan NTFS mag vergeten.
Ik was geloof ik wel duidelijk. Windows, verbrand of ga failliet.
Nu ga ik je verbazen. Wat doe ik? Ik gebruik LibreOffice Calc voor mijn eigen boekhouding. Gaat perfect.
Ik werk voor mijzelf. Ik schrijf redelijk succesvolle boeken in de scifi sfeer in het Engels. Loopt goed in de USA. Hiervoor gebruik ik LibreOffice Writer. Ik kan het makkelijk als noodzakelijk pdf-bestand opslaan. Voor de covers maak ik gebruik van GIMP. Moet namelijk een PNG bestand zijn. Ik doe juridisch advies. Daarnaast werk ik voor de PvdD via thuiswerk.
Heb een tweede desktop met een mooie uitgebreide geluidskaart met Ubuntu Studio. Verbaas je. Ik heb keurig Adobe Audition gekocht destijds. Het loopt goed via Wine. Het is jammer dat er geen vergelijkbare programma's zijn in Linux/Ubuntu. Het is een echte multisporen studio met veel effecten, wat ik mis bij een aantal programma's voor Ubuntu. Met een zeer goede vriend maak ik al langer muziek. We hebben eigen CDs gemaakt. We zijn weer bezig. De aangekoppelde fysieke mengtafel doet het goed. Die maat heeft wel Windows10 met Adobe Audition. Die begrijpt niets van Ubuntu of welke Linux versie ook. Jammer. Hij kent mijn visie over Windows.
Ik check mijn e-mail. Ik zoek op het internet zeer diepgaande en interessante artikelen, filosofisch, wetenschappelijk, politiek. Webwereld zendt nog wel eens wat achtergrondinformatie over Linux en Windows. Sociale netwerken op de desktop/laptop/smartphone? Nee, de echte sociale netwerken, de eigen familie en die goede vrienden zijn belangrijker.
Ik moet inderdaad My Passport gaan verwijderen. Heel jammer, ik ga bestanden missen. Mijn leven is daarmee niet in de war geschopt. Dat gaat positief door. We komen er wel overheen, ha ha. Recepten, ach. Ik kook graag. Daarvan zit veel in mijn hoofd. Uitgebreide foto's van de familie, helaas. Ik ben "eenzaam" na het overlijden van ouders en zuster. Ik heb zelf twee zoons, twee kleinkinderen, een nieuwe vriendin met wederom kinderen, een zeer goede vriend (muziek) en een zeer goede vriend, zoon van een voormalige minister.
Politiek: mijn hart is links geplaatst in mijn lichaam (in vele lichamen). Overtuigd PvdD. Niet veganistisch, wel zoveel mogelijk vegetarisch. Geen verslavingen en vooral sportief. Groet en bedankt.
Beste Ronaldus. Dank je voor je advies. Het is zeer lastig. Ik heb mijn tijd beter nodig. Ik ga niet moeilijk meer doen. Ik zal die Youtube filmpjes even bekijken. Of ik daarmee de oude bestanden van My Passport (twee schijven op één) red, we zien wel. Moet het verwijderd worden, dan verwijder ik My Passport. Ik heb mij al daarop ingesteld.
Op een Windows desktop werken voor bepaalde kleine zaken, bekijk het maar. Ik noem het systeem niet voor niets Fascindows of Nazindows. Die ruzie is zo intens hoog opgelopen. Het is een zwak, lek en rot systeem.
Lang leve Unix, Linux en het halve Unix-kind Mac.