Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: software udaten  (gelezen 759 keer)

software udaten
« Gepost op: 2007/08/22, 12:10:40 »
Met de update-manager wil ik updaten.  Ik krijg dan de volgende boodschap.

W: GPG error: http://packages.medibuntu.org feisty Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY 2EBC26B60C5A2783
 Daarna gaat hij zoeken naar beschikbare updates.
Ik heb bij de software van derden inmiddels paketten medibuntu free non-free en free non-free (broncode) staan. Allebei staan aangevinkt.

Welke kan ik weghalen, of, wat moet ik doen om de pubkey bekend te maken aan mijn systeem. Dit laatste doe ik liever. Ik wil namelijk alles uitproberen met deze bronnen.
"Wovon man nicht sprechen kann, darĂ¼ber muss man Schweigen." (Wittgenstein 1921)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
software udaten
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/22, 12:16:00 »
Dan moet je even de GPG-sleutel van de Medibuntu pakketbron valideren (oude tijden herleven......!).

Als volgt:
Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster
gpg --keyserver hkp://subkeys.pgp.net --recv-keys 2EBC26B60C5A2783

en daarna:
gpg --export --armor 2EBC26B60C5A2783 | sudo apt-key add -
(let op laatste streepje; hoort erbij!)

Groet, Pjotr.

software udaten
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/22, 12:26:37 »
Dank, Pjotr.

Ik heb nog een vraagje. De softwarebronnen kan je editten naar binair of bron. Wat is het verschil?

Groet,
Ron
"Wovon man nicht sprechen kann, darĂ¼ber muss man Schweigen." (Wittgenstein 1921)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
software udaten
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/22, 12:28:01 »
De broncode heb je niet nodig. Kun je dus uitvinken. Dat is voor programmeurs, die het leuk vinden om een programma binnen te halen en daarna te hacken tot een eigen versie.