Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 18.3 Sylvia is uitgebracht!  (gelezen 3910 keer)

Offline midas

  • Lid
Re: Linux Mint 18.3 Sylvia is uitgebracht!
« Reactie #25 Gepost op: 2017/12/03, 08:38:51 »
Ik was nieuwsgierig dus ook even de 18.3 Sylvia erop gegooid :-)

Net helemaal afgesteld, met desktopeffecten en indexing service uitgeschakeld zeker niet zwaarder dan Mate. Wat opvalt is dat applicaties sneller geladen worden en bedrijfsklaar op het scherm staan.

Verder geen afwijkingen tegen gekomen op dit bakkie uit 2010 (4gb werkgeheugen en onder opensource Radeon (AMD) driver.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: Linux Mint 18.3 Sylvia is uitgebracht!
« Reactie #26 Gepost op: 2017/12/11, 13:52:09 »
Ben er ook erg tevreden over. Ik draai de cinnamon versie,via update beheer probleemloos overgegaan van 18.2 naar 18.3. Vind flatpack handig en snel. Met timeshift is het ook makkelijk te herstellen mocht het ergens misgaan.
Kubuntu 20.04

Offline KeesS

  • Lid
Re: Linux Mint 18.3 Sylvia is uitgebracht!
« Reactie #27 Gepost op: 2017/12/16, 23:50:21 »
Vandaag is de vrijgave van Linux Mint 18.3 Sylvia officieel aangekondigd:
https://blog.linuxmint.com/?p=3457

Prachtig nieuw spul, met interessante nieuwigheden als de Flatpak-infrastructuur, waardoor je altijd de nieuwste stabiele versie kunt hebben van bepaalde toepassingen.  :)

Opwaarderen doe je zo:
https://sites.google.com/site/computertip/9

Vandaag heb ik met succes LinuxMint 18.1 op mijn laptop opgewaardeerd naar 18.3 Sylvia.
Met computertip 9 van Pjotr verliep alles zonder probleem; heel fijn. Wel zit ik nog met een (domme?) vraag:
 Nu kan ook ik gaan genieten van de interessante nieuwigheden (zie boven), maar wat betekent   "Flatpak-infrastuctuur" ??
Kan iemand mij dat in simpele taal uitleggen ??


VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline softbart

  • Lid
Re: Linux Mint 18.3 Sylvia is uitgebracht!
« Reactie #28 Gepost op: 2017/12/17, 09:34:07 »
Vandaag heb ik met succes LinuxMint 18.1 op mijn laptop opgewaardeerd naar 18.3 Sylvia.
Met computertip 9 van Pjotr verliep alles zonder probleem; heel fijn. Wel zit ik nog met een (domme?) vraag:
 Nu kan ook ik gaan genieten van de interessante nieuwigheden (zie boven), maar wat betekent   "Flatpak-infrastuctuur" ??
Kan iemand mij dat in simpele taal uitleggen ??

[offtopic]
Kees, fijn weer iets van je te horen, hoe is ie?
[/offtopic]
Helaas kan ik je niet helpen. Mint is niet mijn ding.

groet,

Theo