Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Amarok aansluiten via USB op audioset.  (gelezen 1099 keer)

Amarok aansluiten via USB op audioset.
« Gepost op: 2007/05/04, 16:23:20 »
Ik probeer mijn laptop waar Ubuntu 6.10 op staat aan te sluiten via een USB op mijn audioset. Op die manier wil ik dan via Amarok mijn mp3-tjes afspelen over mijn audioset. Maar helaas wil het niet lukken zoals het moet lukken.

Ik de instellingen van het geluid kan je hem op een gegeven moment ook op USB zetten en als ik dan het geluid test via de test knop dan kom er gewoon een test toon door de speakers van mijn audioset. Maar als ik nummer laat spelen via Amarok dan krijg ik alleen geluid uit de speakers van mijn laptop en dat klint toch niet echt mooi.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
I heard if you play the Vista CD backwards, you get a satanic message.
Thats nothing, if you play it forward, it installs Windows Vista.

Amarok aansluiten via USB op audioset.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/06, 22:31:05 »
Ik heb het gevonden.

In de geluidsinstellingen heb ik alles op USB gezet behalve Sound Capture die staat op Alsa.
Ik heb Jack controle geinstalleerd en die laat je eerst draaien voordat je Amarok opstart. Druk op play, hij zal waarschijnlijk een foutmelding generen, maar daar hoef je geen aandacht aan te geven.
Ook heb ik GNOME ALSA Mixer geinstalleerd daar kan je de USB poort mee aansturen om de muziek harder en zachter zetten en de auotmagishe GAIN controle.
Zet in Amarok wel de overgang uit tussen de muzieknummers want dat gaat niet goed, hij zal een nummer afspelen maar bij het volgende nummer hoor je niks meer.

En zie daar de mp3-tjes zijn via de USB poort af te spelen op de audiotoren...
I heard if you play the Vista CD backwards, you get a satanic message.
Thats nothing, if you play it forward, it installs Windows Vista.