Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan niet meer inloggen :(  (gelezen 935 keer)

turbodiesel13

• Gast
Kan niet meer inloggen :(
« Gepost op: 2007/05/08, 20:46:09 »
Help !

Ik was ubuntu nog steeds aan het verkennen, maar had een FTP servertje draaien en een website. Ideaal om grote (foto bestanden) op te zetten.

Na de stroomstoring van 30 minuten geleden kom ik mijn pc niet meer in.

Als ik een gebruikersnaam en een wachtwoord ingeef geeft hij deze melding

User's $HOME/.dmrc file is being ignored. This prevents the default session and language from being saved. File should be owned by user and have 644 permissions. User's $HOME directory must be owned by user and not writable by other users.

Als ik op Ok klik verschijnt er een nieuwe melding.

Your session only lasted less than 10 seconds. If you have not logged out yourself, this could mean that there is some installation problem or that you may be out of diskspace. Try logging in with one of the failsafe sessions tot see if you can fix the problem.

Als ik dan op OK klik kom ik terug bij het login scherm

Weet iemand een oplossing ? En ik ben echt nog een beginneling dus het liefst een beetje simpel uitgelegd. Ik baal hier van :(

Groeten,
TvG

turbodiesel13

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/08, 22:17:45 »
Ik heb nog geprobeerd om in te loggen als root, maar dan geeft hij de melding:
"The system administrator is not allowed to login from this screen"

turbodiesel13

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/10, 14:14:21 »