Hallo community,
Ik wil graag overschakelen naar Linux omdat
Windows 10 teveel updates doet, onnodige dingen installeert en er teveel features zijn waar ik überhaupt niks aan heb. Bovendien werkt encryptie niet meer doordat Windows 10 een keylogger heeft en nog zo van die Windows updates voor Windows programma's => kortom tijdverspilling.
Nu heb ik besloten om een dual boot te doen op mijn
HP Pavilion 17 Notebook PC.
Dit lukt niet erg goed, als ik naar
www.ubuntu.com/download ga, de LTS versie via een mirror download dan krijg ik een heleboel mappen waarvan deze niet automatisch naar de USB stick of DVD worden overgeschreven... Klik ik ergens op dan gebeurt er niks
Ook de F2 knop om in BIOS te geraken lukt in dit geval niet, hier is de F2 de volumeknop. Ik heb met de shift ingedrukt geprobeert om de PC te herstarten: dat gaf een soort van overzicht wat ik wou doen, het normale BIOS menu zag er in de tutorials toch wat anders uit en allocatie van de C drive gaat al niet.
Wat zijn de verschillende opties voor een Dual boot ?
1) Teruggaan naar windows 8 of eerdere versies?
2) CD kopen, maar waar is die te verkrijgen?
3) Overige oplossingen om de keuze te krijgen of ik Windows 10 of Linux wil gebruiken? (Troubleshooting), mijn voorkeur.
Heb geen flauw idee waarom het bij mijn telkens mislukt:
ervaringen zijn meer dan welkom of handige links die niet commercieel van aard zijn om weereens iets aan te smeren om 'makkelijk' Linux te dowloaden...
Weet niet
welke versies er aan te bevelen zijn voor een beginnende Linux freak ?
Alle goede vragen zijn welkom om mijn geklungel te stoppen
Groetjes,
David