Na het updaten naar Feisty startte ik de pc opnieuw op. Voil� , alles leek goed, maar tot mijn grote schrik: Firefox laadde niks. Gaim krijgt geen verbinding, aMSN laat het afweten, Synaptic kan geen verbinding krijgen, gFTP kon ook al niks vinden. Kortom: helemaal geen internet meer!
Tijdens het upgraden naar Feisty zat er bij
apt-get dist-upgrade één programma dwars: Dansguardian. Die heb ik dan ook met
apt-get remove dansguardian eraf geflikkerd. Nadat ik dat gedaan had, kreeg ik dus de 4 verademende nullen in beeld.
Na de pc opnieuw opgestartte hebben gaf Firefox te kennen dat hij de proxy niet kon vinden. Zo'n probleem had ik al vaker gehad, maar dat was toen ik Dansguardian had uitgezet. Dansguardian was namelijk geconfigureerd met tinyproxy, en aangezien DG er niet meer op stond ws het op zich niet onlogisch geweest. Toen heb ik de instellingen van Firefox zo gezet, dat ik directe internetverbinding zou hebben. Niks, noppes, nada. Ook de reeds genoemde toepassingen konden geen verbinding krijgen.
Ook zag ik met het upgraden een of andere waarschuwing dat er iets niet goed was bij een opstartconfiguratiebestand 'FAIL_nogwat' ontbrak of was unknopwn of iets dergelijks, dat kan ik me niet meer zo herinneren. Bij het inloggen op tty1 kreeg ik die waarschuwing weer.
Tinyproxy staat nu nog op mijn pc, Dansguardian niet. Wie kan me helpen mijn internetverbinding terug te halen? Moet ik daarvoor een commando intikken? Kunnen jullie dan iets met de output?

Het zou jammer zijn als ik Ubuntu er helemaal af moet halen en tot zo lang Windows moet gebruiken, er moet vast een (simpele) oplossing zijn. Ubuntu is al een tijdje mijn hoofdbesturingssysteem en het bevalte op een paar kleine ergernissen na uitstekend! Ik wil op den duur helemaal over op Ubuntu.