Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mint 17.2 herkent mijn dongle niet  (gelezen 3797 keer)

Offline Robert9

• Lid
Re: Mint 17.2 herkent mijn dongle niet
« Reactie #25 Gepost op: 2015/10/20, 21:04:03 »
Voor de volledigheid: ik had zo'n idee dat we de Wi-Fi niet aan de praat krijgen. Ik bezat gelukkig een back-up van mijn originele W7-installatie en die heb ik maar teruggezet. De Wi-Fi werkt ook weer...
Bedankt voor alle moeite, jammer dat het geen succes werd. Volgende keer beter!

Rob

« Reactie #26 Gepost op: 2015/10/20, 23:51:07 »
Jammer, je oude topic was namelijk wel terug te vinden. Helaas was het toen geloof ik ook niet opgelost in het rijtje wat toen aan de orde kwam, maar misschien kwam door de 'flarden' je weer te boven wat de oplossing was https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=75367.0

Feit is wel dat er al een paar jaar problemen zijn met deze chipset en dat men een 'backport' pakket installeerde.
Een quote uit een eerder bericht van het forum.
"
Als het werkt, backports heet nu: linux-backports-modules-cw-2.6.39-natty-generic

Werk het niet, dan zal je de rt2870sta_2.4.0.1_all.deb moeten installeren met de stappen bechreven in:
http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/sweex-lw163-wireless-150n-adapter-usb-driver/
http://forum.ubuntu-nl.org/internet-en-draadloos/ralink-rt5390-wireless-opgelost-is-relatief/    "
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline Robert9

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2015/10/21, 14:11:52 »
Bedankt voor je reactie, Theo. Goed dat je die oude topic opgeduikeld heb.
Computers zijn niet de enigen die oud worden - het was me totaal ontschoten dat ik al eens met die oude desktop aan de slag ben geweest :-( Maar ondanks die nieuwe versie van Mint is het weer niet gelukt.
Wat ik als leek zo vreemd vind is het feit dat ik op die desktop met W7 (als de drivers geïnstalleerd zijn) met elke USB Wifi-stick op elke USB-bus terecht kan, en dat je dan met Linux (neem ik aan, want met Xubuntu had ik het ook) ineens geconfronteerd wordt met Wireless LAN: Hard Blocked. Dat moet dan toch door Linux veroorzaakt worden?
Maar misschien is dat hier het juiste forum niet voor...
En nog even dit: ik neem aan dat het aanschaffen van een andere dongle het probleem niet zal oplossen? Zijn er Linux Wifi dongles die zonder gedoe ingeprikt kunnen worden, dus zonder dat je iets met software (zoals compileren e.d.) hoeft te doen?
« Laatst bewerkt op: 2015/10/21, 14:24:02 door Robert9 »

Offline Robert9

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2015/10/22, 16:19:45 »
Beste VV, bedankt voor je reactie. Ik heb eens gekeken, maar kan zo gauw niets vinden wat op de oplossing van de "hard blocked" usb WiFi-aanslutingen lijkt. Want dat is het probleem (denk ik). En het heeft geen zin geld uit te geven voor een vierde dongle als ik niet zeker weet dat de problemen dan zijn opgelost.
Maar: nogmaals bedankt voor je moeite!

Rob

« Reactie #30 Gepost op: 2015/10/22, 16:50:18 »
Zit er niet ergens op je stick/laptop/BIOS een wifi aan/uit knop?

Offline Robert9

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2015/10/22, 16:56:22 »
Nee.... :-(

« Reactie #32 Gepost op: 2015/10/23, 23:38:45 »
Aangezien het toch in de andere distributies staat zal dit antwoord mij de kop niet kosten ;) Soms heb ik geluk met de Mint Debian edition. Vraag mij niet waarom en hoe, soms is de logica ver te zoeken, en zou theoretisch/principe het ook met Ubuntu kunnen.  Maar wanneer deze wel (out of the box) zou werken op je computer dan ben je al een stap verder zonder aanschaf van een extra dongle. Dus wie weet is het het proberen waard, het kost je alleen een beetje tijd en wat ruimte op een stick of rewritable :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline Robert9

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2015/10/24, 08:01:22 »
Het zou me niet verbazen als de oplossing in die richting gezocht moet worden. Zodra ik me weer eens ondernemend voel zal ik eens een andere distributie proberen. Bedankt voor de tip!

Rob