Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nog een probleem xfce  (gelezen 1358 keer)

Offline patrick

• Lid
nog een probleem xfce
« Gepost op: 2007/04/14, 20:27:57 »
Ik kan nergens mijn thema veranderen in xfce.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Offline woteb

• Lid
nog een probleem xfce
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/14, 22:54:25 »
Citaat van: patrom
Ik kan nergens mijn thema veranderen in xfce.
Kan wel hoor....

Settings ==> settings manager ==> User interface (voor thema's en iconen) en Window manager voor vensterkaders.

Gedownloade thema's en iconen installeer ik op de volgende manier:

In een terminal: sudo mc (midnight Commander)

Dan in het linkervenster zorg ik ervoor dat het bestand in beels is en in het rechtervenster /usr/share/themes (of icons)

Dan open ik het tar.bestand door op te drukken. Dan op de directory staan en op drukken. Dan worden de thema's of de iconen gekopieerd naar /usr/share/themes of /usr/share/icons en kun je ze in de User Interface of Window manager terugvinden.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

bram2

• Gast
nog een probleem xfce
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/15, 09:13:48 »
IK wou is proberen om nieuwe thema's te installeren, maar sudo mc geeft als resultaat command not found

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
nog een probleem xfce
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/15, 10:33:37 »
Doe dan eerst eerst eens:
sudo apt-get install mc
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

MichielArndts

• Gast
nog een probleem xfce
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/15, 12:11:50 »
als je een thema hebt gedownload (ligt eraan wat eem icon enz...) dan kan je wanneer je naar systeem voorkeuren thema's gaat je nieuw thema in desbetreffende onderdeel slepen. Dan zet tie m er automatisch tussen (tenminste bij mij... Feisty)

Offline woteb

• Lid
nog een probleem xfce
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/16, 07:31:33 »
Citaat van: MichielArndts
als je een thema hebt gedownload (ligt eraan wat eem icon enz...) dan kan je wanneer je naar systeem voorkeuren thema's gaat je nieuw thema in desbetreffende onderdeel slepen. Dan zet tie m er automatisch tussen (tenminste bij mij... Feisty)
Ben je niet in de war met Ubuntu (Gnome), want daar kan dat inderdaad op die manier.
Ik heb trouwens het idee dat je op die manier alles in je home directory zet. Werkt natuurlijk perfect als je de enigste bent die met het systeem werkt, maar als je op mijn manier werkt kan een andere gebruiker ook van die thema's gebruik maken.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)