Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: w32, divx en geluid  (gelezen 1028 keer)

omebos

• Gast
w32, divx en geluid
« Gepost op: 2007/04/06, 07:53:22 »
Mannen,

Ik heb een vraagje: ik ben al een tijdje bezig met Linux, maar ik gebruik nu pas sinds een paar dagen Ubuntu (6.10), heb hiervoor altijd mandriva gebruikt, en heb (geloof ik) netjes de boel geinstalleerd, bronnen toegevoegd en , o.a., de w32 codecs geïnstalleerd. Nu heb ik het volgende probleem:

Als ik een film (DivX) afspeel met Xine of Totem lijkt het geluid alsof het uit een blik komt, niet om aan te horen en dus niet realistisch om er mee akkoord te gaan. Het is overigens wel zo dat ik gewoon netjes geluid heb als ik mp3's afspeel met Amarok.

Heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen/op te lossen is

in ieder geval heel erg bedankt.

Douwe Pieter

Offline kennywest

• Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
w32, divx en geluid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/06, 08:44:01 »

Denzo

• Gast
w32, divx en geluid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/06, 10:29:33 »
Je hoeft helemaal geen codecs te installeren, pak gewoon XMMS en VLC player, ben je gelijk klaar en kan je zowat alles afspelen.

Offline Soul-Sing

• Lid
w32, divx en geluid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/06, 11:11:42 »
Citaat van: omebos
Mannen,

Ik heb een vraagje: ik ben al een tijdje bezig met Linux, maar ik gebruik nu pas sinds een paar dagen Ubuntu (6.10), heb hiervoor altijd mandriva gebruikt, en heb (geloof ik) netjes de boel geinstalleerd, bronnen toegevoegd en , o.a., de w32 codecs geïnstalleerd. Nu heb ik het volgende probleem:

Als ik een film (DivX) afspeel met Xine of Totem lijkt het geluid alsof het uit een blik komt, niet om aan te horen en dus niet realistisch om er mee akkoord te gaan. Het is overigens wel zo dat ik gewoon netjes geluid heb als ik mp3's afspeel met Amarok.

Heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen/op te lossen is

in ieder geval heel erg bedankt.

Douwe Pieter
je hebt de codecs dus geinstalleerd: probeer eens VLC en/of  Mplayer als mediaplayers. ik vind deze echt top op linux.
en kijk eens hier: https://help.ubuntu.com/community/Medibuntu

ps heb je de drivers voor je graf. kaart al geinstalleerd?