Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST, voor mij] OOO is van taal veranderd!  (gelezen 556 keer)

Offline koos4401

• Lid
[OPGELOST, voor mij] OOO is van taal veranderd!
« Gepost op: 2009/05/15, 16:55:17 »
Goedendag allemaal:

Ik had een soortgelijk probleem als hier: (zij het op Intrepid Ibex)
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/niet-alle-updates-kunnen-worden-geistalleerd/

Ik heb dat opgelost zoals aangegeven: sudo apt-get dist-upgrade Met als onverwacht resultaat, voor de twééde keer (Ik heb een image van voor de "fout"melding teruggezet) dat mijn OOO-suite nu van taal veranderd is: Engels. Bij goed lezen blijk ik daarvoor wel gewaarschuwd te zijn, maar ja?!
Myspell-nl is wél aanwezig! en Firefox is gewoon" Nederlands gebleven.

Ik heb liever een Ned. OOO-suite, maar kan met de Engelse leven.
PS: taalpakket nl voor OOO installeren resulteert in verwijderen van alle OOO-delen: write, calc, &&&
Ben benieuwd naar een reactie, juist ook van joho!
« Laatst bewerkt op: 2009/05/16, 12:20:30 door koos4401 »
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: OOO is van taal veranderd!
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/15, 17:01:28 »
Hebt ge de extra repository voor OpenOffice aanstaan? Dan hebt ge waarschijnlijk de laatste nieuwe versie en deze is nog niet in het nederlands.

Offline koos4401

• Lid
Re: OOO is van taal veranderd!
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/15, 17:16:21 »
Blijkbaar.
De huidige cersie van: openoffice.org-base-core is 1:3.1.0-1ubuntu1~intrepid1

Dan wachten we de nieuwe OOO -nl af want;
Citaat
Ik heb liever een Ned. OOO-suite, maar kan met de Engelse leven.
Dank voor de reactie. Het stelt mij, als Linux/Ubuntu-nitwit, gerust dat er niets "abnormaals" is gebeurd.

/Off-topic: het terugzetten van de image (circa 8 G) met Clonezilla ging 2* zo snel als destijds het wegschrijven: krap 5 min terugzetten tegen 8 min. voor 't wegschrijven. /End off-topic.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523