Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [vraag] Hoe krijg is een iso bestand op een usb gebrand?  (gelezen 5697 keer)

Re: [vraag] Hoe krijg is een iso bestand op een usb gebrand?
« Reactie #25 Gepost op: 2015/08/01, 10:26:41 »
Dan zou ik de ISO opnieuw downloaden. Kan ook een fout in gekomen zijn tijdens de download.

Dit heb ik al reeds een keer gedaan.
Om de invloed van andere te weerstaan, is kennis over jezelf heel erg belangrijk |=| De toekomst is vastgesteld door de persoon die hem vorm geeft.

« Reactie #26 Gepost op: 2015/08/01, 10:40:45 »
anno,
De listings zijn een beetje onoverzichtelijk groot.
Het was makkelijker geweest m.b.v. het commando    inxi -Fxz

Ik zie dat het een modern mobo is:  mét UEFI   ;)
   http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3807#ov

Tip 1 :  Kijk naar de instellingen van bios : fastboot / legacy mode / ..   /   ...  ??
Tip 2 :  hoe is de usb partitie geformateerd: fat32, ntfs, ext4 ?
Tip 3 : is het een oude usb-stick ?

Ik zie dat het een modern mobo is:  mét UEFI   ;)

Tip 1: Hier kan ik wel eens naar kijken maar voor zover ik weet gebruik ik het niet :-O

Tip 2: Volgens gparted is de stick leeg. Maar ik kreeg ook een foutmelding, wellicht ligt het daar aan maar dan zou het Unetbootin zijn die dit veroorzaakt heeft. Wat mij opvalt is dat een stick vaak in GPT geformateerd word vandaag de dag. Waarschijnlijk in verband met UEFI en word aangenomen dat UEFI gebruikt word???

Tip 3: De usb stick is oud inderdaad. Maar heeft het altijd gedaan zoals het hoort. Ik heb nog een andere maar die is ook niet veel jonger :-(.

Maar ik zal het proberen om die andere te gebruiken en zal gelijk eens naar de instellingen kijken voor het booten. Als ik de bestanden bekijk in de .iso bestand dan lijkt het niet anders dan een normaal linux opstart systeem. Het enige wat er recent geleden gewijzigd is dat is voor mijn SSD drive. Die is van IDE naar ACHI gegaan.
Om de invloed van andere te weerstaan, is kennis over jezelf heel erg belangrijk |=| De toekomst is vastgesteld door de persoon die hem vorm geeft.

« Reactie #27 Gepost op: 2015/08/01, 11:34:50 »
Goed, het blijkt dus aan de USB te liggen en/of aan het partitieformaat. Ik heb de andere usbstick gepakt en geformateerd naar FAT32. Daarna heb ik heb behandeld met Unetbootin en opnieuw opgestart. Nu werkt het wel, dus waarschijnlijk zal er iets in de partitie niet goed gezeten hebben. Raar dat ik eerder wel het systeem geinstalleerd kreeg.

Helaas is er nog wel een ander probleem bij gekomen. Nu hij het doet herkent hij mijn muis / rambord niet. Dus ik kan niet akkoord gaan met de voorwaarden. Maar dat is een Intel probleem.

Overigens, waar kan ik hier een bug indienen? Launchpad? :-)

Heren, dames, Ik wil u heel erg graag bedanken voor het mee denken om dit probleem op te lossen.  Ik heb hier weer heel veel van geleerd en hoop het in de toekomst niet meer tegen te komen! Ik dank u wel ;-)