Hoi pjotr123,
Kabels stonde inderdaad op cable select

HD stond op IDE0 en DVD op IDE1, Beiden staan nu op Master. Het is me een keer gelukt via jouw recept grub weer op z'n plek te krijgen

. Echter na het opnieuw opstarten van de computer en het weer naar WinXP gaan werd direct de recovery rotzooi weer gestart en was, je raad het al, grub weer weg *zucht*

. Ik heb nu steeds weer de foutmelding die ik in post #5 gaf als ik grub terug wil zetten. Heb je een idee waardoor dat komt. Ik ben al weer een halve dag aan het knooien met die PC. Weet je ook misschien een manier om die stomme recovery rotzooi uit te zetten ik word er helemaal galissch van. Het is een HP computer en het lijkt ook een tooltje van HP te zijn. Ik heb ook even inde BIOS gekene of daar een optie was om het uit te zetten, maar ik kan niets vinden. Ik ben nu al anderhalf dag bezig met die PC en ik wil nu wel eens een keer klaar zijn.... Het de eerste keer starten en alle wazige vragen van die OEM zooi beantwoorden + het maken van de herstel DVD's (2 stuks

) kostte me meer dan 3 uur. Ik de printer nog niet eens geinstallerd en de software voor de digitale camera. Ubuntu er op zetten was zo gepiept, maar ja dat is bekend en de printer en de camera werkten natuurlijk zonder driver rotzooi te installeren, maar ja dat is bekend

.