Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alle openstaande programma's in 1 keer afsluiten.  (gelezen 6462 keer)

Re: Alle openstaande programma's in 1 keer afsluiten.
« Reactie #25 Gepost op: 2014/11/03, 13:29:01 »
@jos34: kijk hier eens: https://sites.google.com/site/computertip/directdoen#TOC-Schakel-de-toetscombinatie-CTRL-ALT-BACKSPACE-in

rechter kolom , in ubuntu 14.04 zit die klikkerdeklikmogelijkheid er helaas niet meer in. Let op ! Installeer eerst gksu en leafpad voor je deze stappen onderneemt.

groetjes
« Laatst bewerkt op: 2014/11/03, 13:33:35 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2014/11/03, 13:46:10 »
Ik stel toch vast dat Ctrl+Alt+Backspace een harde reset is van de grafische omgeving, waarbij x-server en al wat er op draait er genadeloos wordt uitgeknald zonder dat data bewaard worden. Om die reden wordt de toetsencombinatie standaard niet meer geactiveerd. Gebruik dit dus NIET om alle openstaande programma's in 1 keer af te sluiten. Eens uitloggen en opnieuw inloggen doet dat wel op een veilige manier.

« Reactie #27 Gepost op: 2014/11/03, 14:24:45 »
Moet dat wel kunnen.Ik heb nog al eens dat VLC op maximale scherm gaat bevriezen.Dat betekent dat je dus ook niet kan uit loggen omdat de muis niet meer werkt.Ok,misschien is daar ook een toetscombinatie voor,maar ik ben te veel muisgericht om dat te weten..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline jos34

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2014/11/03, 14:45:28 »
Is dat misschien Ubuntu14.04?De mijne is Ubuntu 12.04.Is in ieder geval de verkeerde..Dan moet jij misschien toch naar het gewone toetsenbord icoon op rij 3.

14.10 heb ik inmiddels.
Als ik dat doe krijg ik:

« Reactie #29 Gepost op: 2014/11/03, 17:02:54 »
Ik stel toch vast dat Ctrl+Alt+Backspace een harde reset is van de grafische omgeving, waarbij x-server en al wat er op draait er genadeloos wordt uitgeknald zonder dat data bewaard worden. Om die reden wordt de toetsencombinatie standaard niet meer geactiveerd. Gebruik dit dus NIET om alle openstaande programma's in 1 keer af te sluiten. Eens uitloggen en opnieuw inloggen doet dat wel op een veilige manier.

Eigenlijk was dat de vraag (om onduidelijke redenen) van de TS; met een toets(-encombinatie) alles met 1 ruk afsluiten.
Vandaar de tip om meteen de X-server meteen af te sluiten, die ook alle open programma's ineens afsluit.
Voor sommigen is dat met een vastgelopen omgeving ook de gouden tip om eruit te geraken : Ctrl+Alt+backspace

Ik vind het ook obscuur in de vraagstelling, maar ja: we helpen waar we kunnen hé ?
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2014/11/04, 11:17:14 »
Iedereen interpreteert taal op zijn manier. De vraag betrof heel sec of je met één commando alle openstaande programma's  kan afsluiten. "Afsluiten" kan op verschillende manieren, 1) zoals een gebruiker een programma één voor één afsluit, maar dan automatisch 2) geforceerd afsluiten zoals moet gebeuren bij vastgelopen programma's, zonder eventueel bewaren van open bestanden. Met Ctrl+Alt+Backspace doe je dat laatste.

Waarom je dat per se wil? Soms kom ik ook op een moment van de dag dat er een taak afgelopen is en ik aan iets anders wil beginnen. Ondertussen staat nog van alles open, en kan ik een goede minuut beginnen programma's en vensters afsluiten. Op zo een moment heb ik ook al verlangd naar een optie van "sluit alle toepassingen af", zodat ik enkel nog zonder op de dialogen moet klikken om iets al dan niet te bewaren, om alles op korte tijd te beëindigen, zonder zelf de programma's te moeten zoeken en klikken.

Voor die situatie is Ctrl+Alt+Delete duidelijk *niet* het antwoord.