Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows als virtual machine  (gelezen 858 keer)

Sorcix

• Gast
Windows als virtual machine
« Gepost op: 2007/03/22, 15:15:46 »
Hallo,

Ik heb een tijdje op Fedora Core gezeten, maar moest toen terug naar windows omdat mijn wireless kaart niet ondersteund was. (Heb paar maand via vaste kabel gezeten, daarna moest ik op wireless). Ik wil echter terug naar Linux :P

Is het mogelijk om Windows in een virtual machine te draaien, en via dat mijn USB wireless card te gebruiken, of hebben die VM's geen toegang tot USB als linux er geen driver voor heeft?

Verder zou ik nog willen weten of die gratis CD's echt gratis zijn :P

Alvast bedankt,
Vic Demuzere

eric_edgy

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/22, 15:25:05 »
Nee is niet mogelijk, als linux je wireless card niet herkent zal Windows in een virtual machine je niet helpen. Hardware moet altijd eerst werken onder linux voordat het ook werkzaam is in een virtual machine. Maar wat heb je al geprobeerd om je wireless card aan de praat te krijgen onder linux ?

Sorcix

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/22, 15:30:35 »
Ik heb met ndiswrapper geprobeerd al: (U.S. Robotics USB, moet werken volgens hun wiki) echter nog niet aan de praat gekregen. Ik veronderstel dat Wine ook niets zal helpen hiermee?