Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een beetje advies please...  (gelezen 1166 keer)

Een beetje advies please...
« Gepost op: 2007/03/21, 08:04:31 »
Op de desktop van ons Niki draait nu Ubuntu 6.10.
Ik weet dat je vanuit de synaptic de Kubuntu-Desktop kunt installen, Niki houd van deze...
Op deze manier kan ze haar Evolution mail behouden en ook haar browser. Doe ik verkeerd met deze Kubuntu desktop te installen ? En geeft dit geen nadelen voor de installatie van Ubuntu qua werking. Ik zou het wel eerst uittesten op mijn laptopje met 6.06 draaiend.
Natuurlijk kan ze ook Kubuntu installen, maar die heeft niet dezelfde browser en mailprogramma.
EN, moet ik dan de Ubuntu desktop deïnstalleren in de pakketbeheerder.
Groeten,
Freddy.
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline kennywest

• Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/21, 08:27:19 »
kubuntu-desktop installeert gewoon KDE. Dat zorgt er dus gewoon voor dat je naast de vertrouwde Gnome omgeving ook KDE kan gebruiken. Alle Gnome programma's draaien ook zonder problemen op KDE en omgekeerd. Zo gebruik ik zelf k3b om CDs/DVDs te schrijven in Gnome. k3b is eigenlijk een programma uit de KDE stack.
Enige nadeel dat ik zie aan uw opzet is extra schijfruimte ...

Offline SWAT

• Administrator
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/21, 08:32:06 »
Je kan desnoods ook KDE apart aanvinken als het goed is. Op mijn laptop heb ik zowel GNOME, XFCE als Fluxbox geinstalleerd (werkt goed)

« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/21, 08:39:38 »
Bedankt voor jullie reactie. Eerst ga ik kijken naar mijn schijfruimte. En dan Niki haar voorkeur ( Grilletjes hé ) eens met haar tesamen bekijken.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/21, 11:16:24 »
het is wel zo dat gnome programma's etc trager opstarten in kde.  En kde progs trager opstarten in gnome.  
Maar het verschil is klein.

« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/21, 12:33:39 »
Ok, ik ga mijn echte genote ervan overtuigen (Trachten ) bij haar leest te blijven. Haar schijfruimte is wel voldoende. Maar... Ik moet toch zeggen dat ze een mooi pjoetertje heeft qua desktop, enzovoort. Ik pruts er niet graag aan.
Ga het haar maar wijsmaken, en als ze werkelijk wil, t'ja, doen doe ik dit wel.