Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tekens in open office  (gelezen 1938 keer)

Offline vliegje20

• Lid
Tekens in open office
« Gepost op: 2007/03/19, 19:50:19 »
Door een handleiding hier op het forum is het mij gelukt om tekens als ë ' etc uit te voeren. Maar nu kan ik deze tekens niet uitvoeren in open office. Als ik daar de toetscombinaties ingeef gebeurt er niks. En das knap lastig bij het schrijven van een werkstuk. Wie helpt me?

Offline slowfox

• Lid
Tekens in open office
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/19, 19:54:17 »
Probeer eens met:
Invoegen
Speciale tekens

Offline vliegje20

• Lid
Tekens in open office
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/19, 20:08:14 »
@ pjotr ik bedoelde die handleiding in me startpost maar daarmee werkt het niet

@ slowfox dankje daar kom ik iets verder mee maar kheb toch liever de toetscombinaties. Maar als ik daar bijvoorbeeld de ë pak staat er u+00eb hoe werkt dat?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Tekens in open office
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/19, 20:21:06 »
Heel vreemd. Bij mij, in Dapper 6.06, in Open Office Writer, kan ik gewoon ë tikken door SHIFT+" en dan de e (of de a, of de u, enzovoorts). Net als in Windows.

Offline slowfox

• Lid
Tekens in open office
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/20, 00:03:45 »
toetsencombinatie uit de helpfile van openoffice(werkt bij mij)
Linux / NetBSD: Met de dead-keys. Druk in een xterm-venster eerst op de toets (´) of (`). Als het goed is, verschijnt dit teken niet op het scherm. Druk nu op een letter, bijvoorbeeld op e. De e krijgt een accent: é of è. Als dit niet het geval is, controleer dan in het XF86Config-bestand of daar een "nodeadkeys" XkbdVariant geladen is en vervang dit. Mogelijk is ook de omgevingsvariable SAL_NO_DEADKEYS ingesteld, die de dead-keys deactiveert.

Offline vliegje20

• Lid
Tekens in open office
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/20, 08:20:01 »
@pjotr
Bij mij werkt het gewoon in firefox, amsn etc alleen in openoffice vertikt ie t

@slowfox ik ga es kijken
welk XF86config-bestand moet ik hebben?

Ik ben nu wel zover als ik op alt + " of alt + ' druk krijg ik wel die tekens maar nog niet boven de e.

CrazyCentaur

• Gast
Tekens in open office
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/20, 08:58:56 »
Heb je serieus als toetsenborddefinitie VS (With dead keys)? Als dat elders goed werkt, begrijp ik niet waarom het niet zou werken onder OpenOffice. Ik ken dat probleem in ieder geval niet.

Offline vliegje20

• Lid
Tekens in open office
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/20, 17:38:09 »
Ik heb serieus het het goede toetsenbord gekozen. Ik snap er zelf ook weinig van.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Tekens in open office
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/20, 17:48:50 »
OO compleet verwijderen in Synaptic, en daarna herinstalleren?

Offline vliegje20

• Lid
Tekens in open office
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/20, 18:08:22 »
Zal ik dit weekend wel even proberen. Moet nu het stuk afschrijven voor vrijdag. Dan kom ik er wel op terug.