Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bootloader  (gelezen 1414 keer)

Armorad

• Gast
Bootloader
« Gepost op: 2007/03/13, 22:17:23 »
Weet iemand een bootloader waarmee ik zowel Windows XP als Ubuntu kan starten.

Want ik had eerst GRUB, toen startte Windows(nauwelijks) meer, nu mrBooter en start Ubuntu niet meer.

PS Ik weet niet echt of dit in de goede categorie staat, correct me if i'm wrong

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Bootloader
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/13, 22:33:26 »
Grub start alles, hoor. Je kunt het zo gek niet bedenken, of Grub laadt hem!

Armorad

• Gast
Bootloader
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/13, 22:42:25 »
Kun je me dan vertellen hoe ik kan voorkomen dat windows bij het opstarten al de blauwe "op-en-neer" balk door laat lopen naar rechts en vervolgens alleen nog mar een stel balken geproduceerd krijgt om vervolgens te herstarten?

Met een andere bootloader was dit probleem verholpen alleen nu boot Ubuntu niet meer...

Armorad

• Gast
Bootloader
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/14, 20:59:54 »
Niemand?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Bootloader
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/14, 21:42:16 »
Kan ook liggen aan een gammel geworden Windows.

Probeer eens dit:

Herinstalleer Windows (schone installatie, dus met formatteren en al).
Daarna kun je Grub herstellen met de ubuntu LiveCD (desgewenst heb ik de instructie voor je).

Armorad

• Gast
Bootloader
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/16, 16:40:13 »
Ik kan het me niet voorstellen omdat windows perfect start nu ik een andere bootloader heb, geen enkele error of iets...

Ik heb namelijk geen windows licentie meer... (Gekocht bij universiteit, dan krijg je een key die maar 3 keer geldig is, ik heb de cd nog wel, maar redelijk waardeloos zonder key)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Bootloader
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/16, 18:07:44 »
Als je belt met Microsoft en uitlegt hoe het zit kan je weer activeren.

Als grub echt niet werkt, dan zou je lilo kunnen proberen.

Offline kel_p

• Lid
    • www.labordusjes.nl
Bootloader
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/16, 22:34:40 »
Heeft niets met Grub te maken.. als WIndows opstart (al doet ie raar) heeft de bootmanager zijn taak gedaan.
En LILO is alleen aan te raden als je ermee bekend bent, volgens mij is Grub hard op weg de standaard te worden.
Hardware: Asus P5QC, Intel Core 2 Quad Q8200, 4Gb DDR3, 3x1Tb HD, GeForce 9500 GT