Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid installeren  (gelezen 1570 keer)

Offline hello

• Lid
Geluid installeren
« Gepost op: 2007/03/14, 16:52:16 »
Als ik op het geluidssymbool druk dan zegt hij dat er gstreamer nodig is. Ik heb het gevonden maar als ik het .deb bestand open geeft hij in het installatievenster deze foutmelding: error: Dependency is not satisfiable: libgstreamer0.6-0

Weet iemand hoe dit op te lossen is. Ik wil ook graag geluid!

Bedankt!

(In beginnerstaal a.u.b.)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Geluid installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/14, 17:08:12 »
Installeren gaat sowieso niet op de Windowsmanier, dus geen bestandjes binnenhalen van een of andere webstek en die dubbelklikken....

Installeren doe je zo, vanuit de eigen pakketbronnen van Ubuntu (veel makkelijker dan in Windows!):
- Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
- zoekterm invullen
- in zoekresultaten aanvinken wat je wil hebben
- op knop Toepassen drukken
Klaar.

Overigens: installeer op deze manier eens alsamixergui
alsamixergui geeft je een compleet grafisch beheer van je geluidskaart. Zet hier en daar eens wat schuifjes open in alsamixergui (niet allemaal tegelijk, en geen enkele voor meer dan circa 90 %).

Helpt dit?

Groet, Pjotr.

Offline hello

• Lid
Geluid installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/14, 17:21:00 »
Het probleem bij mij is dat op die computer geen internet is en ik de bestanden van een andere computer met internet (maar zonder linux : - (... ) moet halen.
Ik haal de bestanden wel van de ubuntu site (http://packages.ubuntulinux.org)