Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloze netwerk instellingen(gebruikersnamen/wachtwoorden/enz.) exporteren  (gelezen 472 keer)

Ik wil op mijn netbookje graag Ubuntu vervangen door Lubuntu. Weet iemand hoe ik de instellingen voor draadloze verbindingen kan meenemen naar een frisse nieuwe installatie of bijvoorbeeld en andere computer.

Ik heb op internet de volgende instructie gevonden(enigszins aangepast door mijzelf aan de huidige stand van zaken):

gconftool-2 –-dump /system/networking > /media/backup/network_connections_backup.xml 
cp -p .gnome2/keyrings/login.keyring /media/backup/ 
Once we are in the new Ubuntu, we just have to load from the backup: 
gconftool-2 -–load=network_connections_backup.xml

Klopt het dat ik verder niets hoef te doen met die gekopieerde login.keyring? Doet gconftool-2 dat automatisch zelf?

Kan iemand bevestigen dat dit gaat werken voor mijn overgang van Ubuntu naar Lubuntu?