Hallo,
Vandaag had ik besloten Ubuntu eens te proberen. Fijn dat het niet eerst geinstalleerd hoeft te worden, maar na wat uitproberen leek het mij verstandig om toch wat schijfruimte vrij te maken voor de linux partities.
Dus heb ik het een en ander gelezen over dual booting met in mijn geval windows vista. Toen heb ik dus op mijn C: schijf niet gebruikte ruimte omgezet naar unallocated space met GParted en dat vervolgens gebruikt voor een ext3 partitie en een linux swap partitie. Dat ging prima.
Toen herstarte ik de computer om te kijken of mijn windows het nog deed, want dat staat ook op mijn C: schijf. Toen kreeg ik netjes een windows vista laadscherm en daarna sprong het op zwart (argh). Ondanks wat geduld blijft het scherm zwart. Shit dus.
Dus ging ik nadenken. Mijn harde schijf bestond hiervoor uit 2 partities. Een deel voor windows en de andere voor mijn bestanden. Aangezien de partitie met mijn bestanden bij lange na niet vol was heb ik toen dus op die partitie ruimte vrijgemaakt voor de linux partities.
Maar toen bleek dat mijn windows (daardoor?) nu niet meer opstart besloot ik om de nieuwe linux partities te verwijderen en het in de vorige staat te herstellen. Jammergenoeg zonder effect.
Kan iemand mij hiermee helpen?