Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Monitoren: Ik zie door de bomen het bos niet meer  (gelezen 2052 keer)

Offline Timo

• Forumteam
Monitoren: Ik zie door de bomen het bos niet meer
« Gepost op: 2013/01/06, 10:40:45 »
Ik heb afgelopen woensdag mijn Raspberry Pi binnengekregen. Tof ding, maar mijn huidige monitor heeft geen HDMI, slechts VGA. Dus, de keuze was: Of een relatief duur kastje kopen dat de boel omzet, of een nieuwe monitor. Gezien mij oude Philips 190CW toch wel aan vervanging toe was, viel mijn keuze op de laatste optie. Ik heb eerst mijn eisen eens op een rijtje gezet:

-Sowieso 2x HDMI of 1x DVI én 1x HDMI
-Full HD
-Liefst een IPS paneel
-Zeker niet groter dan 23"
-Niet gek veel duurder dan €200,-

Als ik dat invoer op Tweakers, kom ik alsnog op 24 producten uit. Gevalletje bomen-bos... Wie heeft een soortgelijk apparaat en kan mij adviseren? :)

Re: Monitoren: Ik zie door de bomen het bos niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/06, 10:57:39 »
Omdat je ook HDMI wilt hebben is het helemaal niet raar als je naar de tegenwoordige televisies gaat kijken.

Neem bijv dit model Samsung T22B300 Syncmaster wat bij Plasma Discounter van Tom Coronel word aangeboden voor €158.99
Bekijk je de aansluitingen : VGA (D-Sub), HDMI, scart, component, composiet
is dat wel redelijk.

Of het genoeg is voor jouw weet ik niet en daarom zou je nog ff wat andere merken moeten gaan bekijken zoals LG ofzo......
Echter een tv bied meer mogelijkheden en ze kosten tegenwoordig een drol, zeker de Samsung is erg goedkoop voor wat je krijgt.

Wanneer je DVI naar HDMI kabels gaat gebruiken is het wel handig dit te weten:
http://www.ctho.org/blog/2011/09/using-a-samsung-lcd-tv-as-a-computer-monitor-hdmidvi/

Een model die het al heeft is deze : http://www.plasma-discounter.nl/product/354004/samsung-ue22es5400.html
Maja die kost gelijk een beetje meer.......  :o
« Laatst bewerkt op: 2013/01/06, 11:04:41 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/06, 11:04:55 »
Ik heb hele goede ervaringen met HP (Ik heb zelf een 24" HP monitor), maar ook met http://tweakers.net/pricewatch/319559/dell-s2340l-grijs-zwart/specificaties/. Dell, HP en Asus zijn, zover ik weet, goede monitoren.

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/06, 11:47:43 »
ik wilde eerst ook perse een HDMI, maar ik bedacht mij uiteindelijk dat ik dat niet nodig had, waarom?
DVI = Digital Video Inerface (digitale video)
HDMI = High Definition Multimedia Interface (Video + audio)
ik heb audio absoluut inet nodig want ik heb een 7.1 surround-set aan mijn pc hangen dus ik ben voor DVI gegaan (scheelde aanzienlijk in de kosten)
ik heb op dit moment de LG flatron E2340T (€140,- inclusief verzendkosten) en ben er supertevreden over, de kleuren zijn werkelijk fenominaal goed bij deze en het lijkt wel of hij gemaakt is om anime op te kijken....

« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/06, 12:07:10 »
Timo heeft een Raspberry Pi  en die heeft een HDMI nodig net als mijn Smart Candy.
Tis dus handig als de monitor een HDMI ingang heeft anders moet je toch weer kabels kopen........

En zoals ik al eerder zij is het tegenwoordig de moeite waard om eens naar een led-TV te kijken.
Die dingen functioneren geweldig als Monitor en als toetje heb je nog een boel extra's die je bij een echte monitor niet hebt.
Terwijl de prijs elkaar niet echt ontloopt...
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D