Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe kan je Internet Explorer gebruiken  (gelezen 1930 keer)

Hoe kan je Internet Explorer gebruiken
« Gepost op: 2012/11/30, 20:30:23 »
Hallo Forum,

Ik heb wine geinstalleerd,

Hoe kan ik dan Internet Explorer openen?

grooet

Spidey-Westland
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy


Re: Hoe kan je Internet Explorer gebruiken
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/30, 21:20:02 »
Beste Johan,

Ik ben hier mee bezig met de gegevens op:
http://netwrkspider.blogspot.nl/2012/05/how-to-install-internet-explorer-on.html

 echter het volgende wordt niet uitgevoerd

 5 ) Download Windows Internet Explorer 7 for Windows XP :
 
 http://www.microsoft.com/downloadS/details.aspx?familyid=9AE91EBE-3385-447C-8A30-081805B2F90B&displaylang=en

Heb jij een idee waarom dit niet lukt?
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Hoe kan je Internet Explorer gebruiken
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/30, 21:26:25 »
Blijkbaar hebben ze bij MS hun website weer eens aangepast. Deze lijkt wel te werken:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=9AE91EBE-3385-447C-8A30-081805B2F90B&displaylang=nl,

Re: Hoe kan je Internet Explorer gebruiken
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/30, 22:10:10 »
LS,

Het is gelukt, maar als ik IE opstart dan komt de volgende melding? Zie bijlage
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Hoe kan je Internet Explorer gebruiken
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/01, 08:16:07 »
Ik heb verder geen idee.
Zelf vind ik het geen optie om IE te installeren via Wine, omdat je alleen maar hele oude versies kan gebruiken. En je zal altijd last hebben van vreemde bugs en dingen die niet werken omdat Wine nou eenmaal geen volledige Windows is.

Wat je zou kunnen proberen is:
Kies een andere website, eentje die niet voor maar 1 browser gemaakt is.
Kan dat niet, dan zou je een dual boot kunnen overwegen. Of een virtuele machine met Windows.

Re: Hoe kan je Internet Explorer gebruiken
« Reactie #6 Gepost op: 2012/12/01, 08:26:22 »
Je kan in firefox ook de addon User Agent Switcher downloaden. Meestal is dat het enige probleem van websites die "alleen toegankelijk zijn in Internet Explorer".

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Hoe kan je Internet Explorer gebruiken
« Reactie #7 Gepost op: 2012/12/01, 09:51:12 »
Je kunt het ook virtueel eens proberen. Kost wat kruim, maar als je dat eenmaal aan de gang hebt, draait het soepel en probleemloos, zeker wat IE betreft.

Re: Hoe kan je Internet Explorer gebruiken
« Reactie #8 Gepost op: 2012/12/01, 10:17:38 »
http://www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Main_Page
Andere optie is Wine-Doors, maar ik weet niet of dat nog wordt onderhouden.
En soms werkt Opera wel als websites in FF klagen dat ze alleen IE willen.

VV

Offline HarzG

  • Lid
Re: Hoe kan je Internet Explorer gebruiken
« Reactie #9 Gepost op: 2012/12/01, 11:48:59 »
IE kan misschien met een voorgedefinieerd script geïnstalleerd worden. Ik heb IE niet nodig en heb er ook mijn vraagtekens bij of IE op een Linux-systeem hoort.
Maar je kan de installatie ook laten uitvoeren door PlayOnLinux. Dat kan je met Synaptic installeren, dan starten en op "+ Install" in de knoppenbalk drukken. In het vak "Internet" heb je de keuze uit meerdere browsers die met wine werken.
Ik heb dat niet getest, alleen de start van de installatie heb ik uitgevoerd om het plaatje te maken.

Een alternatief voor pagina's die per se IE nodig hebben, is Konqueror. Ja ik weet het, het komt uit de KDE-wereld en je krijgt een hele sloot aan KDE-libraries erbij. Maar met Konqueror kan (zonder add-on) een site wijsgemaakt worden dat die door IE wordt benaderd. Deze opties met een andere browser-herkenning worden standaard meegeleverd bij Konqueror.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Hoe kan je Internet Explorer gebruiken
« Reactie #10 Gepost op: 2012/12/01, 11:51:44 »
Dan kun je jezelf ook die KDE-libs besparen en gewoon Opera installeren want ook met Opera kan het out-of-the-box (user agent veranderen).

Offline HarzG

  • Lid
Re: Hoe kan je Internet Explorer gebruiken
« Reactie #11 Gepost op: 2012/12/01, 15:58:53 »
Het is gelukt, maar als ik IE opstart dan komt de volgende melding? Zie bijlage
Bij PlayOnLinux staat ook een opmerking bij IE7:
Citaat
It isn't fully functional (for using it on a daily basis) at the moment.

Als je een virtuele Windows met IE 6/7/8/9 wilt proberen, heb je met deze link een hele riedel aan downloads nodig.

Hierbij kom je ook nog een opvallende Windows XP met IE6 tegen (1 bestand, 415MB), die je via een kopie ook nog voor IE 7/8 kan gebruiken. Deze mogelijkheid stopt 14-02-2013, dan werkt deze virtuele XP niet meer.
Het afzonderlijke downloaden van Win7 + IE8 (4 bestanden, 2,6GB), Win7 + IE9 (7 bestanden, 4,3GB) en WinVista + IE7 (6 bestanden, 4,2GB) in meerdere stukjes is ook een bijzondere keuze van Microsoft in tijden van kabel en DSL.
Wat overigens door Microsoft niet wordt genoemd is 32 of 64bits, ik neem aan dat het alles 32bits versies zijn.

Het blijft merkwaardig dat een zeer grote software-leverancier niet in staat is voor testdoeleinden slanke virtuele omgevinden aan te bieden of voor een automatische installatie van deze virtuele HD's te zorgen. Daar zorgt dan weer de OpenSource-wereld voor … (zie hieronder)

... er zijn ook alternatieven zoals daar. Daarmee kan je de handmatige downloads+builds kan vermijden. In feite doet het script alles automatisch voor je, maar je moet om voldoende schijfruimte denken.
« Laatst bewerkt op: 2012/12/01, 16:00:46 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Hoe kan je Internet Explorer gebruiken
« Reactie #12 Gepost op: 2012/12/01, 19:57:53 »
Beste tipgevers,

de tip van HarzG met PlayonLinux heb ik uitgevoerd.
Ik kom hiermee met mijn Ubuntu-laptop op mijn GBS-installatiesysteem Priva.

Verder doe ik niets met IE7.

nogmaal bedankt voor de tips.

mvg

Spidey-Westland
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy