Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: alt- toets voor de werkbalk werkt niet.  (gelezen 663 keer)

Offline vanmill8

• Lid
alt- toets voor de werkbalk werkt niet.
« Gepost op: 2012/11/05, 11:14:52 »
ik gebruik de gnome klassiek in de  lts 12.04, voorheen kon ik dingen toevoegen aan de werkbalk. door de alt-toets in te drukken, maar nu werkt dat niet meer , als ik de alt-toets indruk en rechts klik met de muis doet ie niets.  hoe kan dit nu weer ?
weet iemand iets, bijvoorbaat dank.

Offline vanmill8

• Lid
Re: alt- toets voor de werkbalk werkt niet.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/05, 19:48:21 »
ik heb het gevonden, maar nu moet ik allebei de alt-toetsen ingdrukt houden en dan rechtsklikken dan verschijnt , toevoegen aan paneel.
vreemd ?  weet iemand hoe dit komt?

Re: alt- toets voor de werkbalk werkt niet.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/05, 20:12:05 »
Heb je al de overlay verwijdert? In de terminal sudo apt-get remove overlay-scrollbar liboverlay-scrollbar3-0.2-0 liboverlay-scrollbar-0.2-0 Lukt dit niet, kan het zijn dat je een andere versie hebt dan eerder genoemde. Open dan het Ubuntu software centrum en zoek op overlay-scrollbar en verwijder deze. Hierna kan je met de Super toets (Windows toets) +ALT + de rechtermuisknop op de balk klikken en toevoegen, verwijderen etc.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanmill8

• Lid
Re: alt- toets voor de werkbalk werkt niet. opgelost.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/06, 09:47:35 »
hallo, ik heb gedaan zoals je had geschreven hier , die overlay-scrollbar stond inderdaad in mijn sofware. nadat ik die verwijderd had werkt het met die supertoets geweldig!  bedankt.
groetjes .