Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine gebruik  (gelezen 2071 keer)

Re: Wine gebruik
« Reactie #25 Gepost op: 2012/10/09, 17:35:50 »
Cumulus 007,
je hebt gelijk dat ik nog niet op je suggesties heb gereageerd. Dat heeft een reden. Alhoewel ik al enige tijd geleden mij heb ingeschreven in hun site (Google account), heb ik er nog maar weinig gebruik van gemaakt, omdat ik het niet voor elkaar kreeg om mijn ca. 350 contacten in Thunderbird te importeren in Google.
Mogelijk is dat door mijn onkunde en daarom vraag ik je om mij eventueel uit te leggen hoe dat wel zou kunnen. Eerst dan is er voor mij een reden om meer van mijn Google account gebruik te maken.

Bij voorbaat mijn dan voor je tip.
In dat geval kun je het beste controleren of er een Google-account op je telefoon zit. Ga hiervoor naar menu -> Instellingen -> Accounts en synchronisatie . Druk op je Google-account - als die is ingesteld - en zorg dat "Contacten synchroniseren" is aangevinkt. Druk op "Account toevoegen" als je Google-account nog niet aan je telefoon is toegevoegd.

Hierna wacht je het beste een paar minuten, zodat Google de tijd heeft om je gegevens te synchroniseren. Daarna ga je naar http://mail.google.com/ op je computer, log je in en klik je op "Gmail" links in beeld, waarna er een menu verschijnt. Kies "Contacten". Als het goed is zie je nu al je contacten. Bekijk ze, pas ze aan, of selecteer ze allemaal en kies voor "Exporteren" in het menu "Meer" (in de knoppenbalk).

« Reactie #26 Gepost op: 2012/10/21, 16:07:50 »
Ik heb nog twee punten die ik hier wil melden/behandelen, n.l.:
1. opmerking voor Cumulus007, en
2. voortgang met VirtualBox.

1.) Cumulus007 ik heb het e.e.a. uitgeprobeerd en mijn conclusie is, dat ik mijn adresbestanden uit Mozilla Thunderbird niet in mijn Google account krijg en dus ook niet kan synchroniseren met mijn mobile telefoon. Heb dus uiteindelijk maar de belangrijkste adressen weer handmatig in mijn Google account gezet en deze gesynchroniseerd naar/met mijn mobieltje. Dat werkt goed.

2.) VirtualBox heb ik geinstalleed en het werkt, maar ................... heb een probleem met mijn keyboard. Alle instructies en handleidingen gelezen zonder resultaat. Het probleem is dat ik het "@" teken niet uit mijn keyboard krijg. Alles geprobeerd zoals rechter Alt, Alt-Ctrl, Shift-Alt etc. etc.
Ik werk met een draadloos keyboard en muis. Mijn oude keyboard kan ik niet aansluiten want die heeft geen usb-koppeling.

Wie heeft hier een suggestie voor mij om hieruit te komen?
Ubuntu 24.04 ITS
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

« Reactie #27 Gepost op: 2012/10/26, 12:52:55 »
En je hebt als guest OS windows geinstalleerd neem ik aan?

Dan lijkt het er op dat je je toetsenbord indeling daarin niet op US standaard hebt staan, zou dat kunnen?
(je keyboard doet het wel op je Host OS (linux) en niet in de virtuele (windows) neem ik dan aan.