Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: k3b en sata brander  (gelezen 1025 keer)

smokey

• Gast
k3b en sata brander
« Gepost op: 2007/02/24, 00:31:34 »
Hallo,

Ik heb problemen met het branden van een dvd in k3b.
Het probleem is lastig te omschrijven, maar als ik een data dvd maak dan hangt mijn hele systeem. Ik hoor de dvd recorder wel zo nu en dan draaien maar er gebeurt niets, de progres bar blijft op 0 staan, de fifo buffer staat wel vol.
Het gevolg is dat mijn internetverbinding eruit valt en ik niets meer kan doen. Ik heb nu een aantal pogingen gedaan om verschillende settings te testen maar dit helpt niet. Uiteindelijk moet ik ubuntu afsluiten om weer verder te kunnen.

Ik heb een lite-on SH-16A7S brander en heb ook al verschillende media geprobeerd (platinum en nashua) dvd's.
In XP werkt de brander wel dus de h/w is ok.

Is dit een bekent probleem, ik kan er niet veel over vinden?
Kan het zijn dat ubuntu moeite heeft met sata branders?

Offline Soul-Sing

• Lid
k3b en sata brander
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/24, 10:32:01 »
je zou k3b vanuit de terminal kunnen starten. en de uitkomst van de fouten hier kunnen posten. er zijn wel wat bugs gemeld ivm k3b, met name rootproblemen. heel typisch en random.
sudo k3b zou je ook eens kunnen proberen.

verder zou je gnomebaker als brandprog. kunnen proberen.

smokey

• Gast
k3b en sata brander
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/24, 12:08:07 »
Bedankt voor je info.
Ik heb gnomebaker geinstalleerd, en die brand prima.
Dus ik toch nog een keer k3b geprobeerd, en ja die doet het nu ook, ik snap er geen pannekoek van!?

Nu moet ik wel zeggen dat ik k3b gebruikte na een 1e install zonder updates. Vanmorgen heb ik 115 updates verwerkt en daarna gnomebaker erop gezet.

Ik weet dus niet waar het aan ligt, maar hij doet het, zelfs een dvd op 16x speed!
Mocht ik nog wat kunnen achterhalen, dan laat ik het weten.