Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: remastersys + unetbootin.(Brand new official GUI remastersys-gui for 3.0.2-  (gelezen 15223 keer)

Re: Tip: remastersys + unetbootin.
« Reactie #25 Gepost op: 2011/11/27, 21:20:17 »
Is dit ook een goede ?

http://lkubuntu.wordpress.com/2011/10/10/relinux-a-way-to-create-a-bootable-iso-out-of-your-system/

download : https://launchpad.net/relinux

ik krijg hem al niet geïnstalleerd dat is al bagger ............... :o maar het ligt aan mij dat weet ik  :P
« Laatst bewerkt op: 2011/11/27, 21:29:18 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Ramana

• Lid
Re: Tip remastersys + unetbootin.
« Reactie #26 Gepost op: 2011/11/28, 18:11:47 »
Ik heb hier gisteren nog een leuk tooltje bij gemaakt waarmee je meta-pakketten kan maken. Wanneer je dan je backup iso's wil updaten kan je dan gemakkelijk een pakketje maken wat al je extra programma's kan installeren. Je kan het natuurlijk ook gebruiken om je complete software selectie in op te slaan zoals bv in het ubuntu-desktop pakket. Zo word het ook erg gemakkelijk om een schone custom desktopcd te maken met UCK. Je neemt dan gewoon een Ubuntu iso naar keuze > open hem met UCK > doe de updates met synaptic of apt-get > kopieer je deb pakketje naar de UCK chroot (of gebruik wget of scp, wat je fijn vind) > installeer je meta-debje met software-center of dpkg > apt-get cache leegmaken > Kopieer eventueel gebruikersinstellingen uit je home naar /etc/skel in de chroot > hallo custom Ubuntu cd :)

Het voordeel van deze manier is dat je geen exacte kloon hebt van je systeem maar een schone ongebruikte buntu die is uitgebreid met jouw eigen aanpassingen.

Lijkt me handig! ff geprobeerd en kreeg deze fout melding: Fout: Kan niet voldoen aan afhankelijkheid: language-support-nl

Offline Tom

• Lid
Re: Tip: remastersys + unetbootin.(Remastersys voor Precise 12.04 LTS)
« Reactie #27 Gepost op: 2012/05/09, 09:09:42 »
Brand new official GUI remastersys-gui for 3.0.2-1 created by me.
Via het eerste tabje (backup) kunt u een complete iso maken van uw systeem.
De gemaakte iso staat in > Computer > Home/Remasterys/Remastersys.
De grote van de gemaakte ISO hangt natuurlijk af van wat er allemaal op Uw PC staat  ... maar dat had u waarschijnlijk al vermoed nietwaar.
( U moet natuurlijk wel eerst uit de repro´s Unetbootin installeren om uw opstartbare USB stick ( 6 GB ) te maken ).
Van die ISO maakt u dus met Unetbootin een opstartbare  USB stick.
Bij herinstall via de remastersys backup USB stick kies voor  >  de bovenste tab - BACKUP.
En verder wie gewoond de 7 gestelde vragen invullen na  11 min  is alles terug gezet.
Na de install: ( kopieren ) staat alles wie vanouds inclusief de configuraties iconen etc weer terug erop.
Dan even twee keer pakket verversen laten lopen in synaptic en klaar.
Ach ja  uw mapje in computer > Home/remastersys/remastersys is weer leeg .. opgeruimd staat netjes.
Alles tezamen kost mij dat   10   minuten.                                                                                                                 
Bij een normale install: inclusief sloop , duw en trek werk , progjes install , alles compleet configureren  etc  kost mij dat ruim 3  uren werk .
Dus  een  dikke  ruim 2.5  uren  werk uitgespaard  vind dat een  zeer goed  resultaat .
Werk zo al een hele tijd voor alle drie de PC´s en het gaat perfect.
Remastersys haalt u hier.http://remastersys.com/ubuntu.html
Voor Remastersys te installeren onderstaande bron toevoegen aan software bronnen.
Software bronnen - Overige software - toevoegen en kopieer en plak onderstaande regel in het tapje - dan klik op toevoegen.
Klik op pakketten verversen en remastersys staat klaar voor te install.
deb http://www.remastersys.com/ubuntu precise main
En dit is de Sleutel voor Remastersys. ( kopieer en plak die in uw terminal - Dan Enter en sluit uw terminal).
wget -O - http://www.remastersys.com/ubuntu/remastersys.gpg.key | sudo apt-key add -

De hernieuwde Gui van Remastersys.

https://sites.google.com/site/wandasblogxubuntu/3-desktop-amd-ati  Hij staat dus al in mijn sources.list.
Vond het altijd een zeer fijn program en ideaal om een nieuwe install iso te maken bij elke punt uitgave scheelt enorm kwestie updates halen etc afijn u ziet maar.
Edit: Net uitgetest met Xubuntu ,in 9 min stond mijn complete Remastersys kopie terug op mijn HDD alle instellingen ,configs etc etc stonden nog allemaal juist.
Conclusie het systeem (Remastersys) werkt perfect
« Laatst bewerkt op: 2012/05/09, 13:00:59 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

FrSu

• Gast
Net met Rymastersys een back-up gemaakt. Hierboven gelezen waar het weer terug te vinden zou zijn, maar dat lukt bij mij niet. Ik vind het mapje niet in mijn Home.

Edit: Staat niet in mijn Home, maar er naast. Of ik weet niet wat Home is. :o
« Laatst bewerkt op: 2012/05/28, 17:20:45 door FrSu »

Offline Tom

• Lid
Home bestandsysteem.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/28, 23:09:41 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

FrSu

• Gast
Zo te zien ziet het er bij mij anders uit, maar ik heb het toch gevonden.

Zit bij mij in: Bestandssysteem/Home/Remastersys

Offline Tom

• Lid
Dat is inderdaad wat ik bedoelde.

FrSu

• Gast
Mooi, dank. :)

Kan ik nu van de ISO een Live USB maken en dan een installatie van deze kopie doen op een andere PC?

M.a.w. ik heb dan mijn eigen distro gemaakt, als ik deze aangepast en verandert heb naar mijn smaak, voordat ik de remastersys ISO gemaakt heb?

Offline Tom

• Lid
In principe ja ...maar op uw iso staan de instellingen van o.a uw grafische kaart b.v een Nvidia ,ik weet dus niet wat er gebeurd als u die op een PC zet met een ATI kaart.

Zelf doe ik veel met Remastersys, vooral voor m'n werk. De grafische drivers laat ik er dan uit en maak een DIST , dus zonder ./home.
Is dan op elke pc te installen en er kan met Unetbootin gemakkelijk ook een usb versie worden gemaakt. Als de image goed is kloon ik de harde schijf naar losse harde schijven zodat die alleen maar geplaatst hoeven te worden in de div. computers (zelfde hardware). 

N.B: meestal lukt het ook om die harde schijven in computers te plaatsen met geheel andere hardware! Het werkt dan gewoon, de drivers voor de nieuwe hardware worden gewoon geinstalleerd vanuit de kernel. Dit is natuurlijk niet optimaal, je systeem is dan (enigzinds) vervuild met oude drivers, maar het werkt wel in de praktijk.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/30, 21:48:21 door cjmanschot »