HTML5 ondersteund nog geen DRM en zolang dat niet is zal het niet de vervanger zijn.
Verder zal Flash nog niet zo maar weg zijn mede omdat er nog geen goede vervanger is voor alles. Als straks Flash weg is van Linux, moet je Chrome gebruiken. Voor mij en anderen die het gebruiken is dat geen probleem maar voor degene die FF of iets dergelijks gebruiken zal het anders zijn.
Met het weg vallen van Moonlight wat nu toch een aantal dingen mogelijk maken in Linux en dat is straks nog maar afwachten met de vervanger er van.
Nu gaat men van HTML5 uit maar er is ook een kans dat het iets anders word en dan is het nog maar afwachten of het naar Linux komt.
Daarbij is het ook nog afwachten wie het gaan gebruiken en wat er dan uiteindelijk van Linux zal verdwijnen.
Het is nu helemaal niet zo slecht, het enige wat niet werkt is RTLgemist en verder kan ik alles zien wat ik wil.
Ga er nooit vanuit dat als het ene verdwijnt dat het geen wat het vervangt een betere oplossing is. Vooral met deze zaken aangezien niet alleen MS, Apple en Google en zo er over gaan. Van buiten word er veel invloed uitgeoefend op het feit van beveiliging van hun producten en dat kan juist nadelig uitpakken en vooral als ze willen dat alles met DRM word.