Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: converteren  (gelezen 1303 keer)

converteren
« Gepost op: 2007/08/16, 09:31:04 »
Ok weer een nieuwe vraag.
als ik devede gebruik om een avi bestand naar dvd bestanden te converteren dan maakt hij er een mpeg van en niet de vob bestanden die ik wil. hoe kan ik dit dan als nog gewoon op dvd branden zodat ik hem kan kijken.
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline vanadium

• Lid
converteren
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/16, 13:36:14 »
Je moet je DVD "authoren", d.w.z. een video DVD aanmaken met je videobestanden (mpg). Dit kan in commandolijn met dvdauthor, of via grafische tools (qdvdauthor of dvdstyler). De grafische tools laten toe meteen het resultaat weg te schrijven naar een DVD-image (ISO) die je kan branden. Met dvdauthor krijg je de DVD bestandsstructuur, die je dan nog moet omzetten naar ISO met mkisofs. Volgende commando's doen de ganse job wanneer je maar één mpg hebt en geen menuutjes nodig hebt

dvdauthor -o dvd -t movie.mpg
dvdauthor -o dvd -T
mkisofs -dvd-video -o dvd.iso dvd/
cdrecord -dao dev=1,0,0 dvd.iso

converteren
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/16, 13:47:08 »
ok ik snap nu de helft van wat je zegt, eerste 2 regels snap ik. maar dat mkisofs enzo ik bedoel moet je geen pad opgeven waar dat heen moet enzo of gaat dat allemaal automatisch

converteren
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/16, 17:01:10 »
Citaat van: marcheijerman
als ik devede gebruik om een avi bestand naar dvd bestanden te converteren dan maakt hij er een mpeg van en niet de vob bestanden die ik wil. hoe kan ik dit dan als nog gewoon op dvd branden zodat ik hem kan kijken.
Als je de goede keuze maakt bij het opstarten van DeVeDe (Video DVD) dan word er uiteindelijk toch een ISO file ofwel de diskstructuur aangemaakt met VOB files. Je kunt dit kiezen met "create disk structure" ofwel "Create an ISO or BIN/CUE image, ready to burn to a disk".
Je kunt daar nog een 3de keuze aanvinken nl. "Only convert film files to compliant MPEG files". Waarschijnlijk heb jij dit aangevinkt.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

converteren
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/16, 20:33:47 »
ja dat dacht ik dus ook, maar ik had wel degelijk de derde fucntie aangeklikt, zels tot 3 keer aan toe en toch iedere keer een mpeg bestan maken... ik snap er niks van.

Offline vanadium

• Lid
converteren
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/17, 11:25:14 »
Even verduidelijking bij de "command" approach:

Met het eerste commando creëer je de dvdstructuur (VIDEO_TS) in de directory dvd. Het laatste argument van mkisofs wijst naar die directory (dvd/) en de resulterende ISO wordt weggegschreven in de huidige directory (die van je commandoprompt) als dvd.iso. Het laatste argument van cdrecord specifieert dan weer dan je juist die iso (dvd.iso) wil schrijven. Je mag ook andere namen gebruiken dan dvd.

converteren
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/17, 15:46:37 »
ok kijk zo kom ik er wel uit denk ik, dank je.

Offline wutnubu

• Lid
converteren
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/17, 15:57:41 »
mandvd doet het allemaal gratis voor je.

Groet