Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Jullie input Aub bij een klein projectje  (gelezen 6777 keer)

Re: Jullie input Aub bij een klein projectje
« Reactie #25 Gepost op: 2012/04/22, 13:44:42 »
School moet zorgen dat jij toegang hebt en kijken naar software die iedereen kan gebruiken.
Willen ze dat je dit gebruikt dan moeten hun bij het bedrijf het probleem voor leggen en ze de optie geven of om een Linux versie te maken of ze nemen een ander product.

Daar heeft een individuele school helaas echter vaak niks over te zeggen of te willen. Mijn school bijvoorbeeld wordt overkoepeld door een organisatie die nog 10 andere scholen beheert. Zij worden verplicht tot het gebruik van Magister door Europese aanbesteding. Docenten, leerlingen en OOP klagen steen en been over cijfers die niet kunnen worden ingevoerd, wegingen die niet kloppen, maar ja...ga maar op je kop staan. Het moet.

« Reactie #26 Gepost op: 2012/04/22, 19:58:47 »
School moet zorgen dat jij toegang hebt en kijken naar software die iedereen kan gebruiken.
Willen ze dat je dit gebruikt dan moeten hun bij het bedrijf het probleem voor leggen en ze de optie geven of om een Linux versie te maken of ze nemen een ander product.

Daar heeft een individuele school helaas echter vaak niks over te zeggen of te willen. Mijn school bijvoorbeeld wordt overkoepeld door een organisatie die nog 10 andere scholen beheert. Zij worden verplicht tot het gebruik van Magister door Europese aanbesteding. Docenten, leerlingen en OOP klagen steen en been over cijfers die niet kunnen worden ingevoerd, wegingen die niet kloppen, maar ja...ga maar op je kop staan. Het moet.

Dat dus.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2012/04/23, 01:04:36 »
Dan kun je dus alleen maar weigeren om Windows te gaan gebruiken.

Maar kun je op school niet meer internetten en dergelijke?
Lijkt mij iets wat de school aan moet bieden om kinderen waarvan de ouders geen geld hebben voor een computer of internet.

« Reactie #28 Gepost op: 2012/04/23, 09:29:11 »
Ik heb geen problemen omdat mijn opleiding anders is dan anderen, maar het ging meer om het algemeen. En heeft niet alleen met Windows te maken, ook met andere dingen als Silverlight.
Gelukkig gebruikt mijn school geen Magister, maar een hele hoop helaas wel.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #29 Gepost op: 2012/04/23, 09:58:56 »
Ik dacht dat het niet over Magister mocht gaan?  :) =D ???

« Reactie #30 Gepost op: 2012/04/23, 10:04:42 »
Dat was slechts een zijinval in bovenstaand punt, maar je hebt wel gelijk. Laten we weer ontopic gaan :)

Offline chaos7

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2012/04/23, 21:09:48 »

ik dacht dat het zo was,

als een school van plan is software aan te schaffen moeten ze open source nemen, zodat een ieder er mee kan werken. als ze kiezen voor closed source software moeten scholen aannemelijk maken waarom ze kiezen voor dat type software. een goed argument zou zijn dat er geen vervangend iets is.
wat ik heb begrepen is er wel een vervangend iets voor magister.
de overheid dient hier op te controleren, maar zoals zo vaak, laat ook hier weer de overheid een steekje vallen.

als er dan iemand is die wel de mogelijkheid wilt aanbieden om het te porteren, dan juig ik het zeer zeker toe.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

« Reactie #32 Gepost op: 2012/04/23, 21:26:12 »
Precies. Ze laten daar een steekje vallen inderdaad. Er zijn open source-alternatieven zoals SchoolTool bijv., maar er zijn er meer.