Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu TV  (gelezen 11306 keer)

Re: Ubuntu TV
« Reactie #25 Gepost op: 2012/01/16, 11:14:17 »
Dit is geweldig! Zodra het in Nederland ondersteund wordt, ga ik er een kopen.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2012/01/16, 16:36:34 »
Wat is de meerwaarde voor zo iets in Nederland?
Dat sit in Amerika handig is snap ik omdat men daar niet standaard een kabel heeft en met veel met schotels doen.
In Nederland hebben veel mensen digitale tv waarmee je ook films kunt huren, opnemen en tv gids hebt en er zijn er zelfs bij die een optie geven om je mail en dergelijke erop te doen.
Ik vraag mij dus af wat de meerwaarde voor Nederland is.

« Reactie #27 Gepost op: 2012/01/16, 16:43:19 »
Dat sit in Amerika handig is snap ik omdat men daar niet standaard een kabel heeft en met veel met schotels doen.
In Nederland hebben veel mensen digitale tv waarmee je ook films kunt huren, opnemen en tv gids hebt en er zijn er zelfs bij die een optie geven om je mail en dergelijke erop te doen.
Alleen al het idee dat ik Ubuntu draai op mijn televisie geeft me een goed gevoel, dus ja ...  :D

« Reactie #28 Gepost op: 2012/01/16, 17:24:00 »

In Amerika heb je ook bij een hoop maatschappijen Digitale TV, dus ook daar heeft dit dan geen meerwaarde in die optiek.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2012/01/16, 17:46:22 »
Verhoudingen liggen wel wat anders dan hier Vistaus.
Maar dan nog wat is de meerwaarde want alles wat je daarmee kunt, tevens werkt het met je digitale tv van UPC en zo?

Ik ga zelf iets in elkaar zetten, ik weet niet of de rasbari pi een usb tv kaart ondersteund en of het snel genoeg is om op te nemen op een usb hdd want anders moet ik het anders doen.
Maar kan in ieder geval dan al internet op mijn tv zetten en van andere pc's mijn films streamen.

« Reactie #30 Gepost op: 2012/01/16, 21:11:10 »
Citeer alsjeblieft de zin waarin ik zei dat het allemaal hetzelfde is. Dat heb ik namelijk totaal NIET gezegd. Ik zeg alleen dat een hoop maatschappijen in Amerika OOK digitale TV hebben en dus wel steeds meer gebruikt wordt en schotels minder. Dat is alles wat ik zei, heb nergens enig woord gerept over dat het allemaal dezelfde verhoudingen zijn.

« Reactie #31 Gepost op: 2012/01/16, 23:56:42 »
De meerwaarde is vooral dat het strax op de tv zelf staat. Heb je geen settopbox, of in mijn geval een complete pc met XBMC, meer nodig. Bovendien is zoiets geoptimaliseerd voor TV kijken, dus met grotere letters en zo. Of je daar nu Ubuntu op zet of iets anders is verder een kwestie van smaak ;-)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

« Reactie #32 Gepost op: 2012/01/17, 11:37:07 »
Ik verwacht dat Ubuntu met een open systeem zal komen. Daarmee bedoel ik dat er meerdere contentaanbieders op prijs zullen concurreren.  Bij digitale tv zoals je die nu in Nederland hebt is er volgens mij altijd één aanbieder van content waar je aan vast zit. Met waarschijnlijk dito gevolgen voor de prijzen voor het huren van films e.d.

« Reactie #33 Gepost op: 2012/01/17, 12:03:42 »
Ik verwacht dat Ubuntu met een open systeem zal komen. Daarmee bedoel ik dat er meerdere contentaanbieders op prijs zullen concurreren.  Bij digitale tv zoals je die nu in Nederland hebt is er volgens mij altijd één aanbieder van content waar je aan vast zit. Met waarschijnlijk dito gevolgen voor de prijzen voor het huren van films e.d.

Klopt, alleen er is 1 probleem bij Ubuntu TV ATM: welke aanbieder? Er is geen videodienst op dit moment die zoiets verzorgd, laat staan wereldwijd en werkend zonder Silverlight. Dus daar moet Canonical dan wel een oplossing voor gaan zoeken, want anders heb je straks alleen Unity op een TV omdat het kan en niet omdat er mediamogelijkheden zijn (huren van films e.d.).

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2012/01/17, 16:34:50 »
Ze hebben al gezegd dat als de klant (degene die de tv maakt) dat wil, ze gesloten software toevoegen om het mogelijk te maken. Het moet namelijk ook voor als ze films willen verhuren.

@crashit, Ja dat is wel handiger.
Ik moet wel zeggen dat ik de interface fijner vind van Ubuntu TV dan van al die anderen.

O er is 1 voordeel wat Ubuntu heeft tegenover Google en dat is dat blijkbaar de fabrikanten niet meer zomaar in zee willen gaan met zo maar een platform en aangezien de meeste fabrikanten voor hun eigen software kiezen boven dat van Google zou Ubuntu TV voor hun een goede optie zijn. Mede omdat die alles aanpassen aan de wens van de klant waardoor ieder merk zijn eigen uitstraling heeft wat bij Google tv minder het geval is.
Tevens kunnen ze dan makkelijker hun eigen content er bij zetten.
Het is ook goedkoper omdat Cononical alles aanpast aan de wens van de klant.

« Reactie #35 Gepost op: 2012/04/08, 21:54:08 »
Oeps. Google en Apple waren ons voor en faalden, maar nu zet Lenovo toch wel even erg groot in: http://www.engadget.com/2012/04/07/lenovo-k71-ics-smart-tv-china/

« Reactie #36 Gepost op: 2012/04/18, 21:16:49 »