Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De snelste Linux distro (installatie op HD nu wel gelukt)  (gelezen 17777 keer)

Offline Wout55

• Lid
Re: De snelste Linux distro (installatie op HD nu wel gelukt)
« Reactie #25 Gepost op: 2012/01/14, 09:53:48 »
Lijkt me erg leuk, maar dan wachten we nog maar even tot er een stabiele versie is. Bedankt RikRik.

« Reactie #26 Gepost op: 2012/01/15, 13:40:35 »
Ik heb hem op getest en kan ook geen wifi instellingen laten onthouden. Volgens mij heeft dat te maken dat de USB write protected is. Ik heb ergens gelezen hoe je dat uit kan schakelen, maar weet het niet meer. Weet iemand het nog ?

Ook kom ik niet meer uit de full screen mode van firefox (geen F11 en f) iemand een idee ?

Voor de rest supper snel boot-ing !

Groeten van Karel,

« Laatst bewerkt op: 2012/01/15, 13:46:50 door Kakysan »
Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2012/01/15, 20:38:40 »
Ik heb hem op getest en kan ook geen wifi instellingen laten onthouden. Volgens mij heeft dat te maken dat de USB write protected is. Ik heb ergens gelezen hoe je dat uit kan schakelen, maar weet het niet meer. Weet iemand het nog ?

Ook kom ik niet meer uit de full screen mode van firefox (geen F11 en f) iemand een idee ?

Voor de rest supper snel boot-ing !

Groeten van Karel,

Leuk om te lezen dat je enthousiast bent, maar Xpud zit nog in de ontwikkelfase, versie 0.9.2 zegt eigenlijk al genoeg.
Het is de bedoeling dat je een back-up maakt van al je wijzigingen, dat kan in instelligen... back-up/restore en het kan tijdens het afsluiten. De instellingen worden bewaard in een Xxpud.zip bestand, Het is mij opgevallen dat de wi-fi verbinding automatisch wordt hersteld als de besturing al enige tijd draait, handmatig het wachtwoord invoeren gaat overigens wel sneller. Tja, optimaal werkt het allemaal nog niet.
Firefox kan uit de full screen gehaald worden door met je muis naar de rechter bovenhoek te gaan, beetje onduidelijk, zie je daar dan de bekende - blokje en kruisje. Google Chrome had ik ook geprobeerd en het is opmerkelijk hoe snel deze browser start. Verder viel mij op dat wi-fi niet na elke start even snel is, soms zelfs tergend traag, waarschijnlijk ook een kinderziekte. 

Ik ben benieuwd naar de ontwikkeling van xpud, het is een razend snel systeem die zelfs op een usb-stick voortreffelijk werkt, de opstarttijd vanaf mijn usb was precies 7s, helaas nu nog met te veel kinderziektes.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2012/01/16, 19:33:31 »
Ik had xPud op een USB geïnstalleerd in Windows, volgens mij draait die nu beter. Wi-fi en alle wijzigingen blijven nu goed bewaard.  
Nog een tip, je kan diverse applicaties downloaden en plaatsen in de map OPT  

Daarna in terminal van xPud update-menus   
Ik heb nu Google chrome, Abiword, gnumeric en gparted  in het menu toegevoegd.  

FrSu

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 2012/01/21, 16:12:59 »
Heb 'm op een USB gezet via Unetbootin. Werkt goed en snel als Live CD op mijn Eee. Wel een leuk alternatief voor gebruik op een netbook :o

Kan pagina niet sluiten van bv Youtube, rechtsbovenin verschijnt geen kruisje o.i.d. ???

Iets van synaptic bestaat kennelijk niet?

Is er een dualboot installatie te maken met XP? Of kun je beter de USB blijven gebruiken en daar het systeem op bouwen? Dat komt op mij zoals hier eerder in dit topic beschreven nogal als lastig over..... ???

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2012/01/21, 17:18:08 »
Heb 'm op een USB gezet via Unetbootin. Werkt goed en snel als Live CD op mijn Eee. Wel een leuk alternatief voor gebruik op een netbook :o

Kan pagina niet sluiten van bv Youtube, rechtsbovenin verschijnt geen kruisje o.i.d. ???

Iets van synaptic bestaat kennelijk niet?

Is er een dualboot installatie te maken met XP? Of kun je beter de USB blijven gebruiken en daar het systeem op bouwen? Dat komt op mij zoals hier eerder in dit topic beschreven nogal als lastig over..... ???

Ik had xPUD geïnstalleerd met een dualboot, Ubuntu, windows en xPUD , maar een iso uitpakken kost tijd.Opstarten vanaf een usb, waarin de bestanden al waren uitgepakt,  verliep aanzienlijk sneller. Het installeren op een HD is niet moeilijk alleen op de website staat een foutje, vandaar dat het mij niet lukte. Op deze manier gaat het bij wel goed:

Citaat
Toevoegen aan  /etc/grub.d/40_custom

menuentry "xPUD 0.9.2" {
loopback loop (hd0,msdos5)/boot/xpud-0.9.2.iso
linux (loop)/boot/xpud isofrom=/boot/xpud-0.9.2.iso noisapnp quiet
initrd (loop)/opt/media
}[/i]

Dan xpud-0.9.2.iso kopiëren naar  /boot/

Daarna sudo update-grub. Klaar

xPud is een mooi systeem maar er zitten op dit moment nogal wat foutjes in...o.a. in de Youtube app, kon ik ook niet sluiten.  Het meest irritante van xPUD is dat instellingen slecht bewaard blijven. Ik ben heel benieuwd naar de volgende versie. Het is voor de doorsnee gebruiker absoluut een mooi systeem, met best wel veel beschikbare apps  En het is, vind ik wel grappig,  een Ubuntu derivaat. 

FrSu

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 2012/01/21, 18:17:14 »
Ik speel voorlopig nog wel even wat door met de Live USB en wacht de ontwikkelingen verder even af. ;)

Wel een leuke distro, in elk geval. :D

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2012/01/22, 11:29:57 »
Ik speel voorlopig nog wel even wat door met de Live USB en wacht de ontwikkelingen verder even af. ;)

Wel een leuke distro, in elk geval. :D

xPud is inderdaad een leuk systeem om mee te spelen. De best werkende USB besturing is op dit moment puppy-Linux. Had je die al geprobeerd? Puppy is een zeer compleet systeem die met b.v. UnetBootin op een USB geïnstalleerd kan worden, na de eerste start zal puppy vragen waar de wijzigingsbestand bewaard moet worden.
Dit bestandje kan het beste op een HD bewaard worden i.v.m. met de snelheid. Daarna werkt puppy opvallend soepel voor een USB systeem. De ontwikkelaars van xPud kunnen hier nog wat van leren...

Offline verbertus

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2012/01/22, 14:02:52 »
Citaat
xPud is inderdaad een leuk systeem om mee te spelen. De best werkende USB besturing is op dit moment puppy-Linux. Had je die al geprobeerd? Puppy is een zeer compleet systeem die met b.v. UnetBootin op een USB geïnstalleerd kan worden, na de eerste start zal puppy vragen waar de wijzigingsbestand bewaard moet worden.
Dit bestandje kan het beste op een HD bewaard worden i.v.m. met de snelheid. Daarna werkt puppy opvallend soepel voor een USB systeem. De ontwikkelaars van xPud kunnen hier nog wat van leren...
+1 voor Puppy!  :)

FrSu

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 2012/01/27, 09:10:11 »
Xpud lijkt me een prima alternatief voor Android op een tablet. :o

Iemand hier die daar al naar gekeken heeft?