Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nautilus problemen  (gelezen 1765 keer)

Offline Willemtk

  • Lid
nautilus problemen
« Gepost op: 2012/02/07, 13:15:09 »
Als mijn computer opstart, en ik kom op het bureaublad, starten automatisch pidgin en archiefbeheer op. En de achtergrond van het bureaublad verdwijnt. Ik heb gemerkt dat in taskmanager de nautilus opstart (als ik afmeld en naar gastsessie gaat, doet hij daar niet), en als ik die afzet komt mijn bureaublad weer terug. Weet iemand er raad mee?

Groentjes,
Willem

Re: nautilus problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/07, 15:40:37 »
Hmmm, Nautilus probleem dus. Nog nooit zoiets gehoord.
Kijk eens of er bij je opstarttoepassingen iets geks staat.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Willemtk

  • Lid
Re: nautilus problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/07, 16:13:36 »
Hmmm, Nautilus probleem dus. Nog nooit zoiets gehoord.
Kijk eens of er bij je opstarttoepassingen iets geks staat.

Waar moet ik dat zoeken?

Groentjes,
Willem


Re: nautilus problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/07, 16:18:04 »
Unity: zoekvlak (dash?) > opstarttoepassingen (geen ervaring met Unity, maar zo zal je het denk ik wel vinden).
Gnome: Systeem > Voorkeuren > opstarttoepassingen
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: nautilus problemen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/07, 16:53:03 »
Je gebruikt toch niet XFCE (Xubuntu ?) want die bijten elkaar ......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Willemtk

  • Lid
Re: nautilus problemen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/07, 17:09:35 »
Je gebruikt toch niet XFCE (Xubuntu ?) want die bijten elkaar ......

Toevallig wel ja. Maar die staan op aparte partities en het is een maand of 3 al goed gegaan. Hij doet het ineens. Ik vind overigens nergens systeem-toepassingen>opstarttoepassingen terug. Ik heb bij de ubuntu ook gekeken, maar zie niets wat er op lijkt. Kan ik dat in de terminal terug vinden en wat is dan de opdracht regel?

Offline Willemtk

  • Lid
Re: nautilus problemen
« Reactie #6 Gepost op: 2012/02/07, 17:15:30 »
Is bijlage wat je zocht cheap?

Re: nautilus problemen
« Reactie #7 Gepost op: 2012/02/07, 18:44:56 »
Ron heeft het probleem gevonden: je gebruikt Xfce. Xfce + Nautilus gaat niet lekker samen. Nautilus verwijderen zal waarschijnlijk ook niet genoeg zijn om het op te lossen...

En ja, dat is wat ik zocht. Waarom je het niet op mijn methode kon vinden is omdat ik er op rekende dat je Ubuntu gebruikte en geen variant.

EDIT: en voor het commando voor opstarttoepassingen: gnome-session-properties. Moet je alleen wel Gnome/Unity hebben, en dat heb je niet.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/07, 18:47:42 door Cheap Applications »
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Willemtk

  • Lid
Re: nautilus problemen
« Reactie #8 Gepost op: 2012/02/07, 19:35:56 »
Ron heeft het probleem gevonden: je gebruikt Xfce. Xfce + Nautilus gaat niet lekker samen. Nautilus verwijderen zal waarschijnlijk ook niet genoeg zijn om het op te lossen...

En ja, dat is wat ik zocht. Waarom je het niet op mijn methode kon vinden is omdat ik er op rekende dat je Ubuntu gebruikte en geen variant.

EDIT: en voor het commando voor opstarttoepassingen: gnome-session-properties. Moet je alleen wel Gnome/Unity hebben, en dat heb je niet.
Sorry, mijn fout. Ik dacht dat het hetzelfde werkte. Maar waarom gaat het dan 3 maanden goed en ineens niet meer? En wat kan ik dan doen om het op te lossen?

Offline Willemtk

  • Lid
Re: nautilus problemen
« Reactie #9 Gepost op: 2012/02/07, 19:42:21 »
OK, nautilus verwijderd, de grootste problemen zijn opgelost. Mijn bureaublad verdwijnt niet meer en bestandsbeheer start niet meer automatisch op met opstarten. Alleen pidgin start nog automatisch op. Enig idee?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: nautilus problemen
« Reactie #10 Gepost op: 2012/02/07, 19:57:31 »
Menu > Instellingen > Instellingenbeheerder > Sessie en Opstart.
Tabblad Toepassing Autostart.
Hier kan je alles aanpassen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Willemtk

  • Lid
Re: nautilus problemen
« Reactie #11 Gepost op: 2012/02/07, 20:03:07 »
Menu > Instellingen > Instellingenbeheerder > Sessie en Opstart.
Tabblad Toepassing Autostart.
Hier kan je alles aanpassen.

Maar.....pidgin staat er niet bij in de opstart. zoals je ook kunt zien in de jpg een paar regeltjes eerder. Ik heb ook nooit een opdracht gezet om die pidgin mee op te starten. Ik snap ook niet waar het probleem ineens na 3 maanden vandaan komt

Re: nautilus problemen
« Reactie #12 Gepost op: 2012/02/07, 20:04:07 »
Sorry, mijn fout. Ik dacht dat het hetzelfde werkte. Maar waarom gaat het dan 3 maanden goed en ineens niet meer? En wat kan ik dan doen om het op te lossen?
Het is ook best verwarrend dat Xfce ook vrijwel alles van Gnome aankan. Alleen sommige programma's dus helaas niet.
Je hebt Nautilus dus verwijderd, wat je problemen zo goed als oploste. Dat is mooi, maar om alle extra troep ook nog even weg te halen: sudo apt-get autoremove uitvoeren. Misschien dat dit nog wat overbodige pakketten weg gooit.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: nautilus problemen
« Reactie #13 Gepost op: 2012/02/07, 20:05:11 »
Maar.....pidgin staat er niet bij in de opstart. zoals je ook kunt zien in de jpg een paar regeltjes eerder. Ik heb ook nooit een opdracht gezet om die pidgin mee op te starten. Ik snap ook niet waar het probleem ineens na 3 maanden vandaan komt
Probeer [v] Chat eens uit te vinken, misschien dat dat helpt.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Tom

  • Lid
Re: nautilus problemen
« Reactie #14 Gepost op: 2012/02/07, 20:07:37 »
Wou het ook net schrijven  ,maar je was mij te snel. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Willemtk

  • Lid
Re: nautilus problemen
« Reactie #15 Gepost op: 2012/02/07, 20:09:54 »
Maar.....pidgin staat er niet bij in de opstart. zoals je ook kunt zien in de jpg een paar regeltjes eerder. Ik heb ook nooit een opdracht gezet om die pidgin mee op te starten. Ik snap ook niet waar het probleem ineens na 3 maanden vandaan komt
Probeer [v] Chat eens uit te vinken, misschien dat dat helpt.

Helaas. Ik had het al eens geprobeerd, maar dat was voor het verwijderen van nautilus. Nu nog eens geprobeerd, maar hij start nog steeds op. Mwa, dit is niet het ergste, die andere dingen vond ik lastiger. Blijft toch de vraag waarom? Maar niet meer voor vandaag vrees ik. In ieder geval zo ver bedankt