Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opstart Probleem  (gelezen 2438 keer)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Opstart Probleem
« Gepost op: 2007/02/06, 22:14:57 »
Ik ben wat mijn mijn /etc/network/interfaces aan het klooien geweest, voor ee nverbinding op school. Nadat ik de computer weer opstarte bleef hij halverwege hangen, je raad het al "configuring network interfaces" ofzoiets.

Ik windows opgestart, EXT2 Driver geinstalleerd, Vraagt windows of de schijf wil formatteren. (uhm nee)

Ubuntu livecd erin, maar die kan de schijven ook niet geopend krijgen.

Is er een alternatieve manier om op te starten, zonder "configuring network interfaces"?

Of een andere manier om bij /etc/network/interfaces te komen
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Opstart Probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/06, 22:54:46 »
Ben erop gekomen door wireless kaart eruit te halen

/etc/network/interfaces
# auto eth1
iface eth1 inet dhcp
pre-up wpa_supplicant -Dwext -ieth1 -c/home/ronnie/Wireless/wpa_supplicant.conf
post-down killall -q wpa_supplicant
~/Wireless/wpa_supplicant.conf
ctrl_interface=/var/run/wpa_supplicant

network={
        ssid="crommenacker"
        key_mgmt=NONE
        wep_key0="xxxxxxxxxx"
        wep_tx_keyidx=0
}
network={
        ssid="fontys"
        scan_ssid=1
        key_mgmt=IEEE8021X
        eap=PEAP
        phase2="auth=MSCHAPV2"
        identity="173775@student.fontys.nl"
        password="xxxxxxx"
}
sudo ifup eth1
Trying to associat ewith xx:xx:xx:xx:xx:xx (SSID='crommenacker' freq=0 MHz)
CTRL-EVENT_CONNECTED - Connection to xx:xx:xx:xx:xx:xx completed (auth) [id=0 id_str=]
En dan stopt hij
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Duckie

• Lid
Opstart Probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/07, 11:27:10 »
Wat je kunt proberen is [Ctrl] + [c] in te drukken als ie die melding over dat netwerk geeft.
Volgens mij komt er dan te staan wat je moet doen om weer verder te laden. Ik dacht dat dat [Ctrl] + [d] was.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Opstart Probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/07, 13:26:49 »
het is al opgelost door mijn draadloos netwerkkaartje eruit te halen, maar toch bedankt

Documentatie Terminal

Opstart Probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/08, 22:20:58 »
De beste oplossing is volgens mij door de drivers van die kaart te installeren, vervolgens je /etc/network/interfaces list leeg te gooien op je loopback device na (!!! let op, loopback moet je echt laten staan !!!) en dan vervolgens de volgende stappen te doorlopen:

sudo apt-get install network-manager-gnome

Na een herstart is deze te gebruiken, echter wordt er wel gevraagt voor een wachtwoord van de keyring-manager. Hiervoor dien je hetzelfde wachtwoord te gebruiken als je standaart inlog account.

Nu gaan we ervoor zorgen dat er geen pop-up komt van deze keyring-manager elke keer dat je herstart, dit doen we als volgt:
ga naar deze site: http://www.hekanetworks.com/opensource/pam_keyring/
Download hier de nieuwste versie en zorg ervoor dat je de tar.gz versie gebruikt.

Ga nu naar synaptics en zoek de volgende pakketten op en installeer deze vanuit synaptics:

libpam0g-dev
libgnome-keyring-dev
libglib2.0-dev
autotools-dev
libtool

Pak het gedownloadde pam_keyring pakket uit op de desktop en open vervolgens de terminal, ga naar de directory en voer wanneer je je in de map van de uitgepakte applicatie bevind de volgende code hierin uit:

./configure --prefix=/usr --libdir=/lib
make
sudo make install

Nu deze geinstalleerd is gaan we nog even 1 dingetje aanpassen. Voer de volgende code uit in de terminal:

cd /etc/pam.d
sudo gedit gdm

Maak het bestand leeg en vul het met deze code:

#%PAM-1.0
auth   requisite   pam_nologin.so
auth   required   pam_env.so
@include common-auth
@include common-account
session   required   pam_limits.so
@include common-session
@include common-password
## Added so that NetworkManager doesn't keep asking for Keyring password.
## relies on having same password to keyring as login password.
auth optional pam_keyring.so try_first_pass
session optional pam_keyring.so

Sla het bestand op en herstart ubuntu, nu hoort er geen pop-up te komen van de key-ring manager.

* mocht is toch perongeluk een wachtwoord in de keyring-manager hebben ingevult die niet overeenkomt met het wachtwoord van je inlog account dan kun je dit oplossen op de volgende manier:

Zorg dat je onzichtbare mappen ook kunt zien en ga naar deze directorie:
/home/jouwgebruikersnaam/.gnome2/keyrings en verwijder hier de default keyring.

De volgende keer dat je opstart wordt er weer gevraagt om een wachtwoord in te voeren voor de keyring-manager.
Voor de mensen

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Opstart Probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/08, 23:42:29 »
network-manager-gnome kan toch geen WEP EAP/PEAP MSCHAPV2. Dan heb ik er niets aan op de fontys. network-manager-gnome had ik al geinstalleerd, werkt thuis goed, maar op school niet.

Als ik op school verbinding maak met wpa_supplicant, klapt hij er elke 1 a 10 minuten uit. Weet iemand hier een oplossing voor? Kan het misschien zijn dat een ander programma (network-manager-gnome) probeert verbinding te maken en daardoor de andere verbinding afkapt?

Als ik op school voort Ubuntu kan gebruiken, kunnen er meer mensen kennis met linux maken.

[offtopic]
Gister zat er iemand achter mij in de collegezaal, die dacht dat dit windows vista was, ik kon hem niet snel overtuigen dat het toch ZEKER geen windows was. Hij snapte er niets van, maar vond het zeer VET.

Zolang ik geen goede verbinding kan krijgen, ga ik niemand ubuntu adviseren.
[/offtopic]

Documentatie Terminal

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Opstart Probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/08, 23:44:35 »
Over twee maanden is het WPA probleem zeker opgelost: in Feisty (7.04).

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Opstart Probleem
« Reactie #7 Gepost op: 2007/02/09, 10:36:31 »
Die ga ik dan meteen downloaden zodra die uit is.

Zit Beryl daar standaard in?

Documentatie Terminal

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Opstart Probleem
« Reactie #8 Gepost op: 2007/02/09, 11:52:27 »
Citaat van: Ronnie
Die ga ik dan meteen downloaden zodra die uit is.

Zit Beryl daar standaard in?
was eerst wel de bedoeling, maar is geschrapt. Enfin, je kunt het dan altijd zelf erbij installeren.