Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Remote acces software  (gelezen 548 keer)

Remote acces software
« Gepost op: 2011/12/10, 11:13:54 »
Ik zoek een redelijk eenvoudig programma om verbinding te maken tussen Windows en Ubuntu pc`s en andersom.
het is de bedoeling om op afstand instellingen aan te passen documenten te bekijken en te downloaden.
op de Windows pc`s staat al het programma logme in, welk Ubuntu programma kan hier mee samenwerken. i.v.m. verschillende protocollen.

bij voorbaat weer bedankt.
groeten Robert

Re: Remote acces software
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/10, 11:23:42 »
Volgens mij gaat logmein niet zo goed op Linux. Teamviewer daarentegen wel. Je kunt natuurlijk ook gewoon rdp of vnc gebruiken. Gebruik zelf remmina als rdp/vnc client op Ubuntu. Kan ik al m'n Windows en andere Linux omgevingen mee overnemen.

Re: Remote acces software
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/11, 13:24:02 »
Volgens mij gaat logmein niet zo goed op Linux. Teamviewer daarentegen wel. Je kunt natuurlijk ook gewoon rdp of vnc gebruiken. Gebruik zelf remmina als rdp/vnc client op Ubuntu. Kan ik al m'n Windows en andere Linux omgevingen mee overnemen.

Bedankt Ik ga het proberen zal een heel gedoe worden met de instellingen denk ik  =D