Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: anti virus?  (gelezen 1551 keer)

mer2007

• Gast
anti virus?
« Gepost op: 2007/02/10, 12:35:14 »
ok heb nu ubuntu wat moet ik gebruiken van anti virus nog andere beveiligingen nodig ook???

Offline Soul-Sing

• Lid
anti virus?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/10, 12:40:25 »
Citaat van: mer2007
ok heb nu ubuntu wat moet ik gebruiken van anti virus nog andere beveiligingen nodig ook???
installeer firestarter. doorloop de wizard van firestarter. firestarter is niet de echte firewall, maar de frontend van de ingebouwde firewall van ubuntu:ip tables. die ip tables staat reeds op actief

antivirus is niet nodig. :) mooi he?
wil je er wel een. installeer van de website van avast de deb. voor linux, installeer die.(gdebi doet dat voor je) door
Citaat
avastgui
te typen in de terminal, start die op.

Offline siegi

• Lid
anti virus?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/10, 12:42:42 »
De virus scanners die op dit moment voor linux beschikbaar zijn, zijn bedoeld voor windows virussen te pakken.  
Een windows virus kan niets doen op een linux systeem.  Meestal worden die antivirussen op linux servers geinstalleerd die werken met windows clients.  Om de windows computers te beschermen.

anti virus?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/10, 12:46:25 »
Er bestaan toch 4/5 virussen voor linux hoorde ik een keer..?
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
anti virus?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/10, 12:56:34 »
Welkom bij ubuntu, de wereld zonder virussen :D
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Soul-Sing

• Lid
anti virus?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/10, 13:23:55 »
Citaat van: Mescaline
Er bestaan toch 4/5 virussen voor linux hoorde ik een keer..?
lion was de eerste. en ramen is een ook een bekende. deze waren wel degelijk kwaadaardig.