Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke mail server?  (gelezen 805 keer)

Scartie

• Gast
Welke mail server?
« Gepost op: 2007/02/07, 20:10:47 »
Ik ben opzoek naar een mail-server die alleen mail verstuurt, hij hoeft dus geen mail te kunnen ontvangen.

Ik heb al een paar mail-servers geprobeerd (SendMail en PostFix) maar die kunnen ook ontvangen en dat vind ik niet nodig (je kent het wel, voor de veiligheid des te minder je server kan des teminder kans je loopt dat er misbruik van gemaakt wordt :D)

Hij moet gewoon simpel mail kunnen versturen van mijn server naar buiten toe (internet), voor forums en dat soort dingen.

Alvast bedankt
Scartie

Welke mail server?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/07, 20:43:52 »
euh iedere MTA kan verzenden en ontvangen, ik gebruik zelf Postfix :) Je kan de package mailx installeren alsook fetchmail en fetchmailconf en dan via /usr/bin/mail mail verzenden :) (dit vereist natuurlijk wel een werkende MTA)

Postfix + amavis + clamav + saslauth is wel veilig ze ..

Hint: https://help.ubuntu.com/community/?action=fullsearch&context=180&value=postfix&titlesearch=Titles