Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Mate 26.04 ?  (gelezen 120 keer)

Ubuntu Mate 26.04 ?
« Gepost op: Gisteren om 13:14:08 »
Heeft iemand een idee of, en zo ja wanneer Ubuntu 26.04 verwacht wordt? Ik las ook ergens dat er helemaal geen Ubuntu Mate 26.04 meer gaat komen en ook dat Ubuntu Mate helemaal gaat verdwijnen ?
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline rico70

• Lid
Re: Ubuntu Mate 26.04 ?
« Reactie #1 Gepost op: Gisteren om 14:19:22 »
zo te zien komt er geen 26.04 maar wordt 26.10 de volgende
https://askubuntu.com/questions/1566241/what-is-the-current-state-of-ubuntu-mate-26-04

« Reactie #2 Gepost op: Gisteren om 16:52:18 »
ja, die had ik ook gezien... helaas.....

« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 18:35:55 »
Jammer! Het is een tijdje geleden maar vond Ubuntu MATE een prima distro. MATE is toch wel mijn 2e keuze na KDE.

Overigens is het pakket mate-desktop nog wel beschikbaar in 26.04: https://packages.ubuntu.com/search?suite=resolute&searchon=names&keywords=mate-desktop . Dus je kunt via de command line nog steeds upgraden naar 26.04 wanneer je dit wil (bron). De combinatie Ubuntu + MATE kan nog, maar even niet als aparte distro.

Offline aartje

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: Gisteren om 19:26:19 »
Je zou ook kunnen overwegen naar Mint Mate over te stappen. Mint
had Mate veel eerder dan Ubuntu. Ik heb die overstap al jaaaaren geleden
gemaakt zonder probleem, maar ik heb dan ook een hekel aan snaps en
verwanten....

« Reactie #5 Gepost op: Vandaag om 07:35:07 »
Ja, zelf was ik al over naar Linux mint Mate, maar een paar mensen die ik ondersteun zitten op Ubuntu Mate. Vandaar de vraag. Misschien dan maar inderdaad naar Ubuntu en dan mate desktop er over heen.  Bedankt zover allen!