Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Statistieken geven aan: Ubuntu 11.10 is een succes!  (gelezen 16127 keer)

Offline emiel1976

• Lid
Re: Statistieken geven aan: Ubuntu 11.10 is een succes!
« Reactie #50 Gepost op: 2011/10/18, 21:32:15 »
Hij bedoelt jammer in de zin van dat sommige mensen niet eens openstaan iets anders te proberen.
Ik denk dat er nog wel mensen zijn, die een Linux distributie willen proberen. Alleen heb ik ooit ergens gelezen, dat er mensen zijn die wel met Linux willen werken, maar niet aan Linux zelf willen werken. Zoals installatie problemen.

Dat willen ze ook niet met Windows maar dat staat er al op en hoeven ze niets voor te doen.
Tevens als er iets mis is, is er altijd wel iemand in de buurt die kan helpen en bij Linux is dat wat lastiger.
Apple is wat gegroeid doordat ze apple winkels hebben en waar mensen terecht kunnen en dit is iets wat Linux mist. Als het er was, zou het nog een tijd duren voor het aanslaat omdat mensen altijd afwachtend zijn.

Ag willen we Linux groot hebben? Voor een aantal dingen zou het fijn zijn zoals ondersteuning van bedrijven van de hardware en betere software maar van de andere kant is Linux iets anders dan Windows of OS X.
Persoonlijk vind ik dat ze zich moeten richten op de huidige gebruiker en daar naar luisteren en zich niet alleen op de nieuwe gebruiker te richten.

@Vistaus, Ja Ubuntu is wel degene die het zou kunnen en ik las net op zo'n nieuws site over een netbook in Zuid-Afrika en ik denk dat ze daarmee een stap maken om Ubuntu in Zuid-Afrika te laten groeien.
Het is een klein stapje maar als ze zo door gaan dan kunnen ze zeker groeien en ze moeten het per ladn bekijken.
Ik denk dat China een goede markt is voor Linux net als al die andere landen waar nu een flinke economische groei bezig is en waar veel mensen nu pas de kans krijgen om ook een pc te kopen.
Neem 1% van alle Chinezen en kijk hoeveel nieuwe gebruikers je hebt.

Offline BorisM

• Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
« Reactie #51 Gepost op: 2011/10/21, 14:14:03 »
@vistaus

Het is ook wat he met die ouwe sokken. :D
[/quote]

Ja, komt omdat we niet meer in de vroegere tijd leven. Vroeger was alles beter toch? XD
[/quote]

Ja vroeger was alles beter, toen kraaide een haan nog, nu doet zijn bek los en gaapt ie alleen.......... :D
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

« Reactie #52 Gepost op: 2011/10/22, 00:54:40 »
Haha inderdaad XD

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #53 Gepost op: 2011/10/22, 19:01:27 »
Ook vroeger was vroeger alles beter hoor :-)
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #54 Gepost op: 2011/10/22, 19:26:57 »
[terzijde]
"Vroeger was alles beter" en "vroeger was alles slechter".... Beide uitspraken zijn niet waar. Maar de tweede uitspraak is méér waar dan de eerste.

Ik ben opgegroeid onder de dreiging van de Koude Oorlog. Toen ("vroegâh") kon je verwachten dat je op enig moment een atoombom op je kop zou krijgen. Het zou er ooit een keer van gaan komen, zo'n kernoorlog, dat verwachtte zowat iedereen. Daarmee vergeleken stelt de terreurdreiging van tegenwoordig, helemaal niks voor.  XD

Weet u nog? De "goede" oude tijd:  :evil:
http://www.youtube.com/watch?v=RXWdQGtl6qs

[/terzijde]
« Laatst bewerkt op: 2011/10/22, 19:30:28 door Pjotr »

« Reactie #55 Gepost op: 2011/10/22, 19:27:27 »
Het laat in ieder geval zien dat er meer mensen hulp zoeken bij de installatie van 11.10.
Niet zo goed voor de 'just works' pretentie van Ubuntu, knip
Dat vraag ik me dus ook af. Ik als ervaren Ubuntu-gebruiker had toch wel weer wat problemen, terwijl al mijn hardware juist is aangeschaft met het oog op Ubuntu (sterker nog, bij de omschrijving van de hardware staat zelfs dat Ubuntu deze ondersteunt). Ik vraag me af of er niet meer mensen met problemen zijn, gewoon omdat Unity nog niet 100% uitontwikkeld is en er nog een behoorlijke hoop andere vernieuwingen in 11.10 zitten die zo hun bugs meebrengen (denk aan LightDM). Dat is mijn voornaamste argument: het is allemaal relatief nieuw en dus zitten er nog bugs in.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

« Reactie #56 Gepost op: 2011/10/22, 20:08:17 »
[terzijde]
"Vroeger was alles beter" en "vroeger was alles slechter".... Beide uitspraken zijn niet waar. Maar de tweede uitspraak is méér waar dan de eerste.

Ik ben opgegroeid onder de dreiging van de Koude Oorlog. Toen ("vroegâh") kon je verwachten dat je op enig moment een atoombom op je kop zou krijgen. Het zou er ooit een keer van gaan komen, zo'n kernoorlog, dat verwachtte zowat iedereen. Daarmee vergeleken stelt de terreurdreiging van tegenwoordig, helemaal niks voor.  XD

Weet u nog? De "goede" oude tijd:  :evil:

[/terzijde]

Grappig hoe jij van een mening een feit maakt. Sinds wanneer is het niet waar dat vroeger alles beter was? Dat is toch per persoon hoe je er tegenaan kijkt? Zeg dan op zijn minst "ik vind dat het niet waar is".

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #57 Gepost op: 2011/10/22, 20:12:12 »
[terzijde]

Weet u nog? De "goede" oude tijd:  :evil:

[/terzijde]

Grappig hoe jij van een mening een feit maakt. Sinds wanneer is het niet waar dat vroeger alles beter was? Dat is toch per persoon hoe je er tegenaan kijkt? Zeg dan op zijn minst "ik vind dat het niet waar is".

Ik moet niks. Loop niet te zeuren.

Offline chaos7

• Lid
« Reactie #58 Gepost op: 2011/10/22, 20:37:33 »
ik denk dat het vroeger niet beter of slechter was, maar anders
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #59 Gepost op: 2011/10/22, 21:00:58 »
.... enfin, ik stel voor dat we weer terzake komen in dit draadje. Ik heb zelf ook meegedaan aan een zijspoor, en zijsporen brengen soms niets goeds....

De bezoekersstatistieken op mijn webstekken (de Nederlandse en de Engelse) blijven ongebruikelijk hoge aantallen vertonen. Ook op Distrowatch gaat het goed: http://distrowatch.com/stats.php?section=popularity

Hieruit kun je natuurlijk geen harde conclusies trekken over het uiteindelijke installatiegedrag, maar een stijging van het aantal Ubuntugebruikers wordt m.i. nu wel erg waarschijnlijk.  :)

« Reactie #60 Gepost op: 2011/10/22, 21:19:02 »
Nee hoor, mensen weten je website gewoon beter te vinden :P

Wat ik me dan wel afvraag is hoe het met de gebruikersstatistieken van Ubuntu-nl.org staat. Stijgen die?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #61 Gepost op: 2011/10/22, 21:21:30 »
Wat ik me dan wel afvraag is hoe het met de gebruikersstatistieken van Ubuntu-nl.org staat. Stijgen die?

Dat is inderdaad een heel interessante vraag....

Offline chaos7

• Lid
« Reactie #62 Gepost op: 2011/10/22, 21:49:15 »
oke oke ik geef het toe. ik ben vandaag op de site van pjotr geweest. waarom? ik wilde de libdvd... nog wat installeren ivm de gecodeerde dvd's te kunnen bekijken. synaptic zit niet meer in 11.10 en op de http://wiki.ubuntu-nl.org/DirectDoen kon ik de code niet vinden. bij pjotr dus wel, dank daar voor.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #63 Gepost op: 2011/10/22, 22:15:06 »
synaptic zit niet meer in 11.10
Maar zit nog wel in de software bronnen en is gewoon te installeren.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #64 Gepost op: 2011/10/22, 22:22:02 »
oke oke ik geef het toe. ik ben vandaag op de site van pjotr geweest. waarom? ik wilde de libdvd... nog wat installeren ivm de gecodeerde dvd's te kunnen bekijken. synaptic zit niet meer in 11.10 en op de http://wiki.ubuntu-nl.org/DirectDoen kon ik de code niet vinden. bij pjotr dus wel, dank daar voor.
Als u nu een mapje maakt en die in uw home map zet plus op een sticky heeft u al die kleine zaakjes direct bij de hand.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/22, 23:34:48 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #65 Gepost op: 2011/10/22, 23:05:24 »
Citaat van: crashit op Vandaag om 21:19:02

Zou best kunnen. Zie hier op het forum regelmatig nieuwe namen opduiken met "lid sinds", bijvoorbeeld .. oktober 2011.

Pas geleden bij een kennis geweest die niets in Ubuntu ziet (al een paar jaar, want ik kom steevast de halfjaarlijkse nieuwe distro demonstreren bij hem thuis. Maar met de Ocelot - release had hij toch iets van "Wow..." dit gaat er nu toch wel op lijken nu...  :o

Offline chaos7

• Lid
« Reactie #66 Gepost op: 2011/10/23, 10:38:34 »
synaptic zit niet meer in 11.10
Maar zit nog wel in de software bronnen en is gewoon te installeren.
bedankt