Hij bedoelt jammer in de zin van dat sommige mensen niet eens openstaan iets anders te proberen.
Ik denk dat er nog wel mensen zijn, die een Linux distributie willen proberen. Alleen heb ik ooit ergens gelezen, dat er mensen zijn die wel met Linux willen werken, maar niet aan Linux zelf willen werken. Zoals installatie problemen.
Dat willen ze ook niet met Windows maar dat staat er al op en hoeven ze niets voor te doen.
Tevens als er iets mis is, is er altijd wel iemand in de buurt die kan helpen en bij Linux is dat wat lastiger.
Apple is wat gegroeid doordat ze apple winkels hebben en waar mensen terecht kunnen en dit is iets wat Linux mist. Als het er was, zou het nog een tijd duren voor het aanslaat omdat mensen altijd afwachtend zijn.
Ag willen we Linux groot hebben? Voor een aantal dingen zou het fijn zijn zoals ondersteuning van bedrijven van de hardware en betere software maar van de andere kant is Linux iets anders dan Windows of OS X.
Persoonlijk vind ik dat ze zich moeten richten op de huidige gebruiker en daar naar luisteren en zich niet alleen op de nieuwe gebruiker te richten.
@Vistaus, Ja Ubuntu is wel degene die het zou kunnen en ik las net op zo'n nieuws site over een netbook in Zuid-Afrika en ik denk dat ze daarmee een stap maken om Ubuntu in Zuid-Afrika te laten groeien.
Het is een klein stapje maar als ze zo door gaan dan kunnen ze zeker groeien en ze moeten het per ladn bekijken.
Ik denk dat China een goede markt is voor Linux net als al die andere landen waar nu een flinke economische groei bezig is en waar veel mensen nu pas de kans krijgen om ook een pc te kopen.
Neem 1% van alle Chinezen en kijk hoeveel nieuwe gebruikers je hebt.