Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: <OPGELOST> Hoe kan ik meerdere schermen zichtbaar geopend houden?  (gelezen 2007 keer)

Hoi,

Mijn Gmail-verbinding (via Ziggo) wordt regelmatig onderbroken, zodat ik een mailtje tussentijds niet kan opslaan of versturen. Ik kopieer de tekst dan naar Writer, anders krijg ik een punthoofd van dubbel werk doen. Ook wil ik wel eens wisselen tussen documenten, waar ik tijdelijk tekst bewaar, die ik op een later moment nodig heb. Hoe kan ik in de benedenbalk de verschillende documenten zichtbaar maken? Ik heb gisteren de functie 'venster' ontdekt, maar dat is toch een beetje behelpen. Wie weet raad?

Graag in eenvoudige taal antwoorden.
Thanxx, groet Monique
« Laatst bewerkt op: 2011/10/16, 18:13:38 door Monique2009 »
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Hoe kan ik meerdere schermen zichtbaar geopend houden?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/26, 21:24:22 »
Ik gebruik zelf de vensterlijst je kan ook vensterselectie menu gebruiken of meerdere bureaubladen gebruiken alle via Toevoegen aan paneel.. toe te voegen. Tekst documenten openen pas met een andere knop als de tekst is opgeslagen, incl titel, en je opent een ander document.

Zo ziet het bij mij er uit:

Klik op het plaatje

Tekstbestanden van mijn dochter.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/26, 21:31:44 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Hoe kan ik meerdere schermen zichtbaar geopend houden?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/03, 09:41:04 »
Bedankt voor het antw. maar het is me nog niet gelukt, jammergenoeg.
Iemand nog een andere suggestie?
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline lariek

  • Lid
Re: Hoe kan ik meerdere schermen zichtbaar geopend houden?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/03, 10:10:22 »
Hallo,
Zo heb ik b.v. m'n bureaublad ingedeeld.
Heb dus vier vensters waar ik tussen kan wisselen met Crl+Alt+pijltje rechts.
Zie http://img6.imagebanana.com/img/wtth5unt/Werkblad1_173.jpeg
Misschien is dat de bedoeling?
Groeten lariek

Re: Hoe kan ik meerdere schermen zichtbaar geopend houden?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/10, 19:08:19 »
Ik heb nog even geen overzicht, 'waar moet ik kijken'? Ik zie ikoontjes op het bureaublad staan.
Ik zou zo graag onder in het scherm (net zoals bij voorheen Windows, helaas aan gewend geraakt) de verschillende schermen willen zien.

Duidelijker dan dit kan ik het niet zeggen.  ???
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Hoe kan ik meerdere schermen zichtbaar geopend houden?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/10, 19:12:21 »
En een vraag aan Gijsbert: heb je je logo zelf verzonnen, Atavar 1681... (ik ben ook nog op zoek naar een logo)... Het ziet er strak uit. Mooi!
Kun je me een beetje op weg helpen, bij wie moet ik zijn, wat kost het?

Groet Monique
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Hoe kan ik meerdere schermen zichtbaar geopend houden?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/10, 19:25:16 »
Bedoel je dit?


Re: Hoe kan ik meerdere schermen zichtbaar geopend houden?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/10, 19:32:02 »
Het logo heb ik niet zelf verzonnen, dat is een Symbool wat Jimmy Page (van Led zeppelin) gebruikt.
Ik ben niet zo creatief. Het enigste wat ik gedaan heb is de jpg met Gimp verkleint tot het formaat wat het mag wezen. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Hoe kan ik meerdere schermen zichtbaar geopend houden?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/10, 19:34:08 »
Welke versie van ubuntu gebruik je?
Bij 10.04 (de gewone gnome omgeving) komt toch automatisch de openstaande bestanden/programma's zichtbaar in de balk?
Of gebruik je 11.04?
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Hoe kan ik meerdere schermen zichtbaar geopend houden?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/10, 19:41:31 »
Even ter aanvulling op mijn eerste post , ik heb Ubuntu 10.10.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe kan ik meerdere schermen zichtbaar geopend houden?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/10/10, 20:30:47 »
Met Compiz kan je configureren dat de takenbalk boven de knop een afbeelding toont van het document, als je op de knop klikt. Waar zijn de Compiz guru's hier die dat stap voor stap kunnen uitleggen?

Re: Hoe kan ik meerdere schermen zichtbaar geopend houden?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/10, 21:31:19 »
Ik ben geen Guru op Compiz gebied. Als je naar Compiz settings Manager gaat, als deze geïnstalleerd is, ga je naar Systeem>Voorkeuren> Compiz settings Manager(CompizConfig Instellingen Beheerder in NL)>Extra>Venster previews> Hier de grote instellen etc., even uitproberen met de schuifjes. Vinkje bij Venster previews zetten. Alles sluiten en je ziet de documenten in een venster als je met de muis er over gaat. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline lariek

  • Lid
Re: Hoe kan ik meerdere schermen zichtbaar geopend houden?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/10/10, 21:50:38 »
monique2009, dacht dat je onderin het bureaublad bedoelde!
zie http://img6.imagebanana.com/img/8lr8vmzw/Selectie_181.jpeg
daar zie je toch de vier bureaubladen en evt. wat erin zit.
M.v.g.

Re: Hoe kan ik meerdere schermen zichtbaar geopend houden?
« Reactie #13 Gepost op: 2011/10/12, 09:59:49 »
monique2009, dacht dat je onderin het bureaublad bedoelde!

Dank voor de reactie: dat bedoel ik ook, onder in beeld. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Hoe kan ik meerdere schermen zichtbaar geopend houden?
« Reactie #14 Gepost op: 2011/10/12, 18:21:09 »
Ik heb mijn onderste balk verwijdert, maar als ik het goed begrijp wil wat ik in mijn eerste post schreef op de onderste balk?

Ik heb even een balk onderin gezet, met Firefox en Opera geminimaliseerd.

Klik op het plaatje voor een vergroting.
Je kan er van alles opzetten zoals bij de bovenbalk, of de bovenbalk verwijderen. :)
« Laatst bewerkt op: 2011/10/12, 18:22:56 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Hoe kan ik meerdere schermen zichtbaar geopend houden?
« Reactie #15 Gepost op: 2011/10/13, 17:02:56 »
Ja, je begrijpt mij: dit is wat ik óók wil.
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Hoe kan ik meerdere schermen zichtbaar geopend houden?
« Reactie #16 Gepost op: 2011/10/13, 19:18:41 »
Oke, klik met de rechtermuisknop op de bovenste werkbalk, kies in het menu Nieuw paneel. Nu krijg je onder een nieuw epaneel. Waarschijnlijk helemaal leeg, soms staat er al iets op. Klik nu met de rechtermuis op deze nieuwe balk. Kies in het menu Toevoegen aan het paneel Kies hier wat je wilt toevoegen. Je kan ook met een rechtsklik, Verslepen kiezen en slepen de icoontjes van de bovenste balk naar de onderste balk slepen. Wil je de bovenste balk kwijt, klik er op met de rechtermuisknop en kies in het menu Dit paneel verwijderen. Succes. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Hoe kan ik meerdere schermen zichtbaar geopend houden?
« Reactie #17 Gepost op: 2011/10/16, 17:29:18 »
Het is me gelukt om in ieder geval afbeelding van een 'zwemmende vis' aan mijn onderste werkbalk toe te voegen. Dat kon (Liever heb ik een ander dier, maar dit vind ik ook wel leuk, want ik heb nu in ieder geval mijn onderste werkbalk in beeld.)

Als ik mijn schermen klein maak, met dat knopje pijltje omlaag links boven in beeld, dan is mijn hele scherm zoek. Waar gaat het dan heen? NIET naar de werkbalk beneden. En dan wil ik nu juist zo graag... wat moet ik nog doen?


 
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline heir4c

  • Lid
Re: Hoe kan ik meerdere schermen zichtbaar geopend houden?
« Reactie #18 Gepost op: 2011/10/16, 17:50:18 »
Klik rechts op de balk en kies voor "Toevoegen aan panel". Daar kies je dan 'Vensterlijst'.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Hoe kan ik meerdere schermen zichtbaar geopend houden?
« Reactie #19 Gepost op: 2011/10/16, 18:07:27 »
Klik rechts op de balk en kies voor "Toevoegen aan panel". Daar kies je dan 'Vensterlijst'.

Dankje, ja: dit heb ik ook al bedacht, en dus gedaan.

Ik heb het vermoeden... dat ik zoveel schermen klein gemaakt heb, dat ze geen van alle zichtbaar zijn.
Ik zie nl. in de balk dit:
.. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. ..  en dan een scheidingsteken en dan die - haha - zwemmende vis, die mijn oriëntatiepunt is van waar die werkbalk zich bevindt...
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: <OPGELOST> Hoe kan ik meerdere schermen zichtbaar geopend houden?
« Reactie #20 Gepost op: 2011/10/16, 18:16:37 »
Hoi,

Het klopt, de adviezen toegepast, heel simpel (als je het weet).
Bedankt allen!
Het probleem is opgelost, ik had zo ontzettend veel schermen 'klein gemaakt' dat niets meer te zien was, zelfs geen 'puntjes'. Nadat ik wat 'puntjes' gewist had, kwamen ook de ikoontjes van de openstaande schermen tevoorschijn.

Bij het afsluiten van de pc heb ik de schermen steeds - zonder het te weten - afgesloten met 'opslaan en openen' (bij een volgend bezoek). Daarom werden er iedere keer 5 of 6 schermen geopend. De PC deed precies wat ik hem had opgedragen te doen... ;) Wist ik veel?

Ik heb weer veel geleerd...  [ Ik kom er net achter dat die 'vis' Wanda heet, en dat het alleen maar nutteloos zou zijn. Zou iemand ook een afbeelding weten van een rennende kat? Dat zou ik ook wel leuk vinden... haha ]
Groet Monique
« Laatst bewerkt op: 2011/10/16, 18:29:23 door Monique2009 »
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?