Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 10.4 LTS versus Windows 7  (gelezen 8756 keer)

Offline emiel1976

• Lid
Re: Ubuntu 10.4 LTS versus Windows 7
« Reactie #25 Gepost op: 2011/09/09, 23:15:55 »
@h2o, Nogmaals ik kan er na 40 seconden mee werken.
Als je hem standaard installeert dan ben je rond de 55 seconden klaar met opstarten en werk klaar.
Let wel op dat sit per systeem verscheeld.
Die updates staan los van werk klaar want die vallen best mee als je, je systeem goed instelt.
Ik krijg een melding van updates en kijk dan of het nodig is en anders wacht ik er mee.
Ik heb de laatste tijd minder Windows updates gehad dan Linux updates en ze waren tevens kleiner en ik heb geen 1 keer hoeven rebooten na het updaten van Windows 7.
Dus dat is ook iets waar Windows de laatste tijd beter in is geweest dan Linux al vind ik dit niet onder beter of slechter vallen maarja, je noemt het als een probleem en dan is Linux op dit punt de laatste tijd in het nadeel.

Er zijn voors en tegens bij Windows maar die zijn er ook bij Linux en OS X.
Zo is Linux niet het ultieme game platform net als OS X dat ook niet is maar Linux is voor mij wel 1 van de fijnste werk omgevingen met een aantal zeer mooie programma's. Helaas zit je alleen met bepaalde dingen waardoor je bijvoorbeeld geen RTL gemist kunt kijken in Linux en kun je niet al je apparaten instellen of updaten in Linux.
Maar het zij zo, daarvoor en voor de games gebruik ik Windows.

Ik gebruik beide systemen om van beide dingen de goede dingen te gebruiken.
Tevens vind ik Windows 7 nu een zeer mooi systeem. Dat was in het begin wel anders maar het draait nu zeer stabiel.

@Vistaus, Microsoft heeft nu ook een filmpje met daarop Windows 8 op een laptop van HP en ze laten het zien.
Het is dus niet alleen zeggen maar ook laten zien.
Wat ik heb begrepen van iemand anders, is dat het dan ook gelijk gebruik's klaar is.

Om even iedereen gerust te stellen, je meet de snelheid van een systeem niet door te kijken hoe snel je Windows of Linux opstart. Dat staat los van de snelheid van een systeem als het draait. het zegt dus niets over de snelheid van Windows 8.
Buiten dat is de interface die je ziet een stel tegels. Leuk op een tablet maar net als Unity en Gnome-shell vind ik het niets voor een laptop en desktop pc.

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #26 Gepost op: 2011/09/10, 09:15:55 »
Windows is Windows en Linux Linux; W7 geeft je enkel mooi oogsnoep maar eigenlijk is het een heel log systeem.

ubuntu 11.10 is ook een grafisch hoogstandje hoor! ubuntu geeft je soms meer "oogsnoep" dan windows....

« Reactie #27 Gepost op: 2011/09/10, 11:00:54 »
Windows is Windows en Linux Linux; W7 geeft je enkel mooi oogsnoep maar eigenlijk is het een heel log systeem.

ubuntu 11.10 is ook een grafisch hoogstandje hoor! ubuntu geeft je soms meer "oogsnoep" dan windows....

Dat maak je zelf uit, dat is het mooie, je kan het inrichten hoe je wil. Misschien beter om met Unity te beginnen? Ben je gelijk gewent aan de werkomgeving?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2011/09/10, 13:20:58 »

Of iemand iets mooi vind is persoonlijk en er zijn een paar kleine dingen die ik mooi vind maar ook bij 11.10 vind ik veel niet mooi.
Ik vind sommige dingen er zelfs op achteruit gegaan. Maar nogmaals dat is persoonlijk.

Wat ik jammer vind is dat op het moment Windows 7 meer aanpasbaar is kwa uiterlijk dan Unity.

« Reactie #29 Gepost op: 2011/09/10, 13:25:02 »
Niet perse. In 11.10 kun je paneel doorzichtig maken, zoveel als je zelf wilt. De Starter ook. Iconen en Thema's worden nu gerespecteerd door het paneel en de starter.

Offline h2o

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2011/09/10, 13:34:14 »
Hoe mooi of lelijk je Windows wilt maken ligt natuurlijk aan jezelf. Maar één ding ontbreekt er wel: Meerdere desktops. Windows heeft er maar één. Een ander punt is dat je een venster bij Windows niet oprolbaar kunt maken door op de vensterbalk te klikken. Dan bestaat alleen de mogelijkheid maximaliseren of venster. Bij XFCE/KDE/Openbox/Fluxbox en zelfs Gnome kun je het instellen dat je bij een dubbelklik op het venster het venster zich oprolt tot een balkje. Heel handig als je scherm vol staat. Is het nog te vol, dan kun je een venster naar een ander bureaublad verplaatsen. Dat ontbreekt bij Windows.
En dat zijn nu net de handigheidjes die ik heel erg bij Windows mis.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

« Reactie #31 Gepost op: 2011/09/10, 15:14:56 »
En bij E17 scroll je gewoon omhoog op de vensterrand en dan rolt ie op. Scroll je dan weer naar beneden op de vensterrand, rolt ie weer terug.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2011/09/10, 15:28:05 »
@Vistaus, iets doorzichtig maken valt bij mij alleen onder thema.
Een werkbalk verplaatsen kan in Windows en in Unity niet meer.
Je kunt nog veel meer doen kwa formaat en indeling al is een deel niet voor iedereen weg gelegd.
Je kunt veel meer instellen dan op het moment in Unity mogelijk is en geloof mij, dat is als je weet hoe het moet meer dan alleen wat je in de instellingen menu's kunt aanpassen.

@h2o, Dat klopt, bij Linux zit dat er in maar je kunt het ook in Windows zetten met wat software en dan heb je ook meerdere bureaubladen en je kunt zelfs de kubus er in zetten in Windows.
Er is niet veel wat Windows op dat gebied niet kan tegen over Linux.
Maar dat zijn wel de dingen die ik in Linux fijn vind en iets extra's bieden. Als je bij Windows zo iets inbouwt krijg je net zo'n slecht gebeuren als in Unity waar je meerdere keren moet klikken als je niet je toetsenbord gebruikt.
Je kunt dus meer met Windows dan velen denken maar niet alles word standaard door Windows mee geleverd.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2011/09/10, 15:35:59 »
En bij E17 scroll je gewoon omhoog op de vensterrand en dan rolt ie op. Scroll je dan weer naar beneden op de vensterrand, rolt ie weer terug.

Ja dat was 1 van de minpunten in E17.

Mij bevalt E17 niet zo. Echt mooi vind ik het ook niet maar ook de programma's die niet op hun site stonden waren niet goed te installeren.
Ik kreeg op alle systemen waar ik E17 heb geprobeerd foutmeldingen en het wilde bijna niets installeren.
Ook andere software was bijna niet te vinden en je moet veel zelf opzoeken.
ik mis een fatsoenlijk software centrum want de programma's die ze op hun site aanbieden zijn veelal niet wat ik gebruik en het is te beperkt.
Software centrum erin en die onzin van hun site afhalen want de knop installeren werkt niet eens.
Tevens was de site niet erg snel.
Heb het over BodhieLinux. Ook het instellen van de thema's is nou niet echt overzichtelijk.
Ik vind E17 zeer tegenvallen en ik heb het dus niet op de oude systemen gezet. Daar draait nu gewoon Xubuntu 10.04 op en dat doet het daarop zeer goed.

« Reactie #34 Gepost op: 2011/09/10, 16:00:24 »
Dan heb jij kennelijk pech gehad, want heb nog nooit die problemen gehad en afgaande op hun forum, niemand eigenlijk. En die vensters oprollen kun je in het Instellingenpaneel uitschakelen.

Maar goed, ik wil je wel een keer een demonstratie geven en je e.e.a. uitleggen als je dat wilt :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2011/09/10, 16:06:55 »
Dan heb jij kennelijk pech gehad, want heb nog nooit die problemen gehad en afgaande op hun forum, niemand eigenlijk. En die vensters oprollen kun je in het Instellingenpaneel uitschakelen.

Maar goed, ik wil je wel een keer een demonstratie geven en je e.e.a. uitleggen als je dat wilt :)

Is goed