Ik weet niet waar ik dit onderwerp precies moet plaatsen, vertrouw er op dat de moderators het op de juiste plek zullen zetten. BVD hiervoor ;-)
Ik draai Ubuntu 11.04 (met Unity) zonder enige problemen op mijn Acer Aspire 7220 laptop.
Op mijn Athlon XP 2000+ desktop, met 1 GiB RAM en Nvidia Geforce FX5500 blijft het echter een zorgenkindje.
Om met Unity te kunnen werken heb ik Unity2D moeten installeren, terwijl mijn systeem wel degelijk compiz kan draaien en translucency aan kan. Dasher ondersteund bijvoorbeeld "doorschijnende vensters" ik kan gewoon de wallpaper zien onder Dasher en de randen van Dasher zijn volledig doorschijnend.
Om een betere desktop ervaring the hebben, installeerde ik inmiddels KDE, Enlightment, LXD en XFCE. Alle desktop omgevingen crashen zonder enige aanwijzen. Ik moet iedere keer opnieuw aanloggen, wat uiteindelijk mislukt en vervolgens moet ik de boel hard resetten.
Ik hoop dat we de problemen op een volwassen manier kunnen bespreken en uiteindelijk kunnen bijdragen tot een oplossing.
Met vriendelijke groeten,
Marti Van Lin, Maastricht