Ik ben een web server aan het opzetten, en nu zit ik met een vraag. namelijk:
Ik heb de server zo opgezet dat de home dir er zo uit komt te zien: /home/group/user, en nu is het de bedoeling dat er in de group dir een mapje komt met daarin de website (de user dir is dan voor de gebruiker zodat die daar wat eigen files kwijt kan, en omdat ik de server zo op wil zetten dat er meerdere users (uit dezelfde groep natuurlijk) de website kunnen aanpassen.
Nu heb ik dat gedaan door de www dir in de group dir te mounten naar de user dir (met mount --bind), nu is mijn vraag is dat makkelijk (denk ook aan een server met meer dan 2 sites misschien over een tijdje) want ik moet dan natuurlijk voor iedere gebruiker de www dir mounten naar hun user dir, maar volgens mij is dat nogal omslachtig.
Ps. ik heb in vsftpd iedereen ge-chroot in hun user dir (want dit kan niet in de group dir toch??)
Ter verduidelijking hier dus mijn home dir als het ware
|
-Group1
| |
| -www1
| -user1
| |
| -www1 (Mounted)
| -user2
| |
| -www1 (Mounted)
-Group2
|
-www2
-user3
|
-www2 (Mounted)
-user4
|
-www2 (Mounted)
Enz. enz.
Ik heb dit ook al getest en het werkt, maar zoals ik al zei is het volgens mij zo heel omslachtig en ik weet niet hoe het met de snelheid zit van linux als ik zo een bult ga mounten (laat staan het geheugen gebruik), maar ik had wel het probleem dat nadat ik de computer opnieuw opstarte de gemounte dir niet meer gemount was, hoe kan ik het zo krijgen dat hij gewoon weer gemount wordt na een herstart?
Alvast bedankt voor de reacties
Gegroet
Scartie