Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Xubuntu 11.10)Software verwijderen via Softwarecentrum werkt niet goed?  (gelezen 2538 keer)

Als ik software verwijder via het softwarecentrum en ik kijk vervolgens in Synaptic,dan staat de verwijderde software nog gewoon als geïnstalleerd op de computer.Ook na een herstart.Dit klopt toch niet of wel? ???
Kubuntu 20.04

Offline Tom

• Lid
Re: (Xubuntu 11.10)Software verwijderen via Softwarecentrum werkt niet goed?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/25, 17:46:44 »
En als je kijkt bij verwijderde programma´s in het software-center zijn ze daar weg ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/25, 18:44:11 »
Ja,daar wel maar in Synaptic dus niet.Baal er eerlijk gezegd een beetje van,want ik loop nu al tegen meer rare dingen aan.Ik ga nu Lubuntu op mijn netbook zetten om te kijken hoe dat loopt.
Kubuntu 20.04

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/25, 19:01:39 »
Tip:
Verwijder de software met synaptic of in een terminal met:
sudo apt-get purge <programma>
en doe daarna:
sudo apt-get autoremove
test je systeem, of het nog steeds werkt, maar schrijf de programmanaam op.
Gaat alles zoals je wilt, dan kan je een file maken met als inhoud:
sudo apt-get purge prog1 prog2 ...... prog99
sudo apt-get autoremove

Dan kan je een volgende keer dit programma opstarten via bash.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/25, 19:13:57 »
@ron:met synaptic en terminal werkt alles prima,maar dat softwarecentrum doet dus bij mij niet wat hij moet doen.Ga software weer installeren en verwijderen via terminal of synaptic.Zag het toevallig in top dat de ubuntu one client nog draaide terwijl ik hem verwijderd had en de pc netjes herstart had.Ik had top draaien omdat xubuntu traag aan het draaien was en de ventilator herrie begon te maken,lag blijkbaar dus aan de ubuntu one client bij mij. ;)
Kubuntu 20.04

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/25, 19:34:57 »
De truuk met een bash file heb ik ook al eens aan Femke gegeven, je kunt n.l. ook installeren op die manier.
Wanneer je een file maakt als:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get install prog1 prog2 ...... prog99
sudo apt-get purge oud1 oud2 ...... oud99
sudo apt-get autoremove

en je bewaart dit goed, dan is een volgende installatie makkelijker, je typt dan gewoon:
sh filenaam

Mogelijk dat dit oud nieuws is voor je, maar dan heb ik mogelijk wel anderen op het idee gebracht :lol:

« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/25, 19:41:16 »
Kende het wel,had er al eens een textbestand van gemaakt,maar voor de nieuwere onder ons handig om het nog eens te lezen.
Kubuntu 20.04

Offline Tom

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/25, 19:50:17 »
Kan het nu niet meer testen daar ik geen software-center meer heb.
Maar normaal als je iets verwijderd via het center moet het in synaptic ook weg zijn ,dus schiet mij maar lek geen idee.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/25, 19:56:38 »
Software centrum is ook traag,terminal is lekker snel maar voor beginners is dat misschien net een brug te ver dus is dat software centrum weer ideaal.
Kubuntu 20.04

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/25, 19:57:37 »
Een tijdje terug zat er zo'n soort bug in, mogelijk dat deze niet goed, of helemaal niet gerepareerd is.
Gelukkig zijn er 3 manieren dus houden we er nog 2 over .........

Offline Tom

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2011/10/25, 20:02:01 »
Mijn favoriet is en blijft Synaptic kun je alles nog eens rustig bekijken wat er allemaal mee of bij geïnstalleerd word voordat je op uitvoeren klopt.
Terminal is inderdaad reten snel ,maar voor mij dan weer soms veel te snel en kan ik dus niet altijd volgen wat er mee of af gaat. :)

« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/25, 20:05:32 »
Als ik haast heb de terminal,synaptic gebruik ik bijna altijd.Maar ik dacht:laat ik eens dol doen en dat software centrum gaan gebruiken.Ik zet het maar even niet op opgelost want het kan voor anderen dus ook een probleem zijn.
Kubuntu 20.04

Offline Tom

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2011/10/25, 20:09:52 »
En ik ga morgen vroeg eens zoeken achter die bug melding ,en anders meld ik hem.
Maar ben ook nieuwsgierig of anderen dat hebben ,word misschien nooit gecontroleerd door de Software-center gebruikers.?

« Reactie #13 Gepost op: 2011/10/25, 21:10:01 »
Dank je Wanda,zit vanavond te rommelen met een onwillige lubuntu install,probeer een upgrade maar te doen.Maar dat is een ander probleem. ;)
Kubuntu 20.04

Offline Tom

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2011/10/25, 21:18:51 »
Nicht versagen .. Dellkubuntu fragen !. wirt schon schiefgehn. :D