Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Warcraft 3 (Wine)  (gelezen 2237 keer)

Speedboy

• Gast
Warcraft 3 (Wine)
« Gepost op: 2007/01/23, 15:13:58 »
Ik heb net Warcraft 3 en de expansion The Frozen Throne geinstalleerd via Wine. Het spel werkt, alleen wilt het geluid niet werken. Iemand een idee hoe ik dat werkend kan krijgen?

Offline Soul-Sing

• Lid
Warcraft 3 (Wine)
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/23, 15:23:20 »
Citaat van: Speedboy
Ik heb net Warcraft 3 en de expansion The Frozen Throne geinstalleerd via Wine. Het spel werkt, alleen wilt het geluid niet werken. Iemand een idee hoe ik dat werkend kan krijgen?
heb je meer games geinstalled? is het geluid daar geen probleem?
kijk of je in spelopties/config van de game of je het geluid kunt instellen.

V-ernie-R

• Gast
Warcraft 3 (Wine)
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/23, 15:53:17 »
Typ eens in de terminal:
winecfgAls het goed is wordt er dan een configuratiescherm voor wine geopend.
Onder het tabblad "Audio" vink je dan alleen het OSS Stuurprogramma aan.
Dat werkte bij mij toen ik geen audio in games had.

Pensacola

• Gast
Warcraft 3 (Wine)
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/23, 16:26:42 »
Jep, dat werkt bij mij ook voor games onder wine, vinkjes aan en uitzetten bij OSS en ALSA

Speedboy

• Gast
Warcraft 3 (Wine)
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/23, 16:58:14 »
Citaat van: leoquant
Ik heb ook nog world of warcraft geinstalleerd en ook daar geen geluid.

Citaat van: V-ernie-R
Typ eens in de terminal:
Ik heb je raad opgevolgd, maar het wil nog niet werken. :(

Ik heb wel 2 geluidskaarten (onboard en een creative soundblaster live). Misschien gebruikt wine de onboard? Dat heb ik nog gehad met enkele programma's. Maar die hadden allemaal een optie of manier om mijn soundblaster te kiezen.

Offline Kev

• Lid
Warcraft 3 (Wine)
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/23, 17:01:18 »
Citaat van: leoquant
Ik heb ook nog world of warcraft geinstalleerd en ook daar geen geluid.

Citaat van: V-ernie-R
Typ eens in de terminal:
Ik heb je raad opgevolgd, maar het wil nog niet werken. :(

Ik heb wel 2 geluidskaarten (onboard en een creative soundblaster live). Misschien gebruikt wine de onboard? Dat heb ik nog gehad met enkele programma's. Maar die hadden allemaal een optie of manier om mijn soundblaster te kiezen.
Wel wat ik je kan aanraden misschien is eerst naar je geluid instellingen binnen ubuntu zelf te gaan zien. Je kunt daar standaard de geluidskaart aanduiden die voor al je geluid hoort te dienen, eens die geactiveerd moet je enkel wine nog wijsmaken dat je voor ofwel alles, of alleen warcraft 3 de geluidsdriver van ALSA naar OSS wilt wijzigen.
Ken je probleem, heb het zelf ook voorgehad, maar dan met een usb-audiokanaal van mijn webcam.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline Dave

• Lid
Warcraft 3 (Wine)
« Reactie #6 Gepost op: 2007/01/23, 17:42:59 »
ff aan het zoeken geweest maar vond het niet.
ging van de week over andere forums toevoegen voor ander OS enzo.
Maar voor games zou het misschien wel handig zijn om wat terug te zoeken voor bepaalde groep.
zoals de topics over welke games voor linux beschikbaar zijn etc.

Speedboy

• Gast
Warcraft 3 (Wine)
« Reactie #7 Gepost op: 2007/01/23, 17:43:59 »
Citaat van: Kev
Wel wat ik je kan aanraden misschien is eerst naar je geluid instellingen binnen ubuntu zelf te gaan zien. Je kunt daar standaard de geluidskaart aanduiden die voor al je geluid hoort te dienen, eens die geactiveerd moet je enkel wine nog wijsmaken dat je voor ofwel alles, of alleen warcraft 3 de geluidsdriver van ALSA naar OSS wilt wijzigen.
Ken je probleem, heb het zelf ook voorgehad, maar dan met een usb-audiokanaal van mijn webcam.
In "voorkeuren > geluid > geluiden" staat die soundblaster als standaard. Of moet ik dat op een andere plaats ook nog veranderen?

Offline Kev

• Lid
Warcraft 3 (Wine)
« Reactie #8 Gepost op: 2007/01/23, 18:21:15 »
In "voorkeuren > geluid > geluiden" staat die soundblaster als standaard. Of moet ik dat op een andere plaats ook nog veranderen?
Okey kun je dan ook eens je volumeregelaar openen, met rechts klikken op het icoon naast de datum bij gnome en daar eens kijken wat het geeft bij change device.

Speedboy

• Gast
Warcraft 3 (Wine)
« Reactie #9 Gepost op: 2007/01/23, 19:26:05 »
Okey kun je dan ook eens je volumeregelaar openen, met rechts klikken op het icoon naast de datum bij gnome en daar eens kijken wat het geeft bij change device.
3 dingen:
-HDA intel (alsa mixer)
-SB Live 5.1 [sb0220] (alsa mixer) < deze wordt gebruikt (is aangevinkt)
-realtec alc882 (oss mixer)

Speedboy

• Gast
Warcraft 3 (Wine)
« Reactie #10 Gepost op: 2007/01/23, 19:27:42 »
Citaat van: Dave
ff aan het zoeken geweest maar vond het niet.
ging van de week over andere forums toevoegen voor ander OS enzo.
Maar voor games zou het misschien wel handig zijn om wat terug te zoeken voor bepaalde groep.
zoals de topics over welke games voor linux beschikbaar zijn etc.
Ik heb deze namiddag ook wat zitten zoeken maar nergens een oplossing gevonden. Alleen nog iemand gevonden met hetzelfde probleem en ook die vond nergens een oplossing.

Offline Kev

• Lid
Warcraft 3 (Wine)
« Reactie #11 Gepost op: 2007/01/23, 19:33:49 »
3 dingen:
-HDA intel (alsa mixer)
-SB Live 5.1 [sb0220] (alsa mixer) < deze wordt gebruikt (is aangevinkt)
-realtec alc882 (oss mixer)
Hmmm raar, maar ik denk dat ik het al weet, de positie van de standaardkaart moet altijd bovenaan staan en daarmee bedoel ik ook altijd bovenaan. Dus uw SB Live 5.1 moet het devicenummer 0 dragen, hoe je dat doet weet ik spijtig genoeg zelf niet. Dit is een probleem dat meestal voorkomt bij de automatische hardwareherkenning binnen Ubuntu. Ik weet dat er op het Engelstalig forum er een oplossing bestaat.

Speedboy

• Gast
Warcraft 3 (Wine)
« Reactie #12 Gepost op: 2007/01/23, 20:39:47 »
Hmmm raar, maar ik denk dat ik het al weet, de positie van de standaardkaart moet altijd bovenaan staan en daarmee bedoel ik ook altijd bovenaan. Dus uw SB Live 5.1 moet het devicenummer 0 dragen, hoe je dat doet weet ik spijtig genoeg zelf niet. Dit is een probleem dat meestal voorkomt bij de automatische hardwareherkenning binnen Ubuntu. Ik weet dat er op het Engelstalig forum er een oplossing bestaat.
Damm, maar bedankt voor de info! Ik ga morgen die oplossing proberen te zoeken.