Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: iPod touch 4de gen: muziek synchronisatie werkt niet  (gelezen 2137 keer)

Offline vanadium

• Lid
iPod touch 4de gen: muziek synchronisatie werkt niet
« Gepost op: 2011/05/19, 17:59:36 »
Voor diegenen wie het interesseert: een ipod touch 4rde generatie (firmware 4.3.1) koppelt aan onder Ubuntu 10.10 en 11.04, maar syncrhonisatie om muziek op de speler te zetten (toch nog steeds de belangrijkste functie van een ipod) werkt (nog) niet onder linux.

Het is maar dat je het weet. Mij is hier zo een ding in een Linux huis opgedrongen. Ik probeer nu of het zal gaan via itunes onder virtualbox.

("Thank you for purchasing Microsoft Windows XP" verschijnt juist in het Virtual box venster samen met een mooi etherisch introductiemuziekje ...)

Re: iPod touch 4de gen: muziek synchronisatie werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/19, 18:10:52 »
IPod Touch 3g op 4.0 JB doet het (met horten en stoten) via Rythmbox.
Waar je op moet letten: wanneer hij klaar is met nummers overzetten, nog even laten zitten. Druk op het kruisje van Rythmbox en wacht tot hij volledig gesloten is, trek je iPod er niet eerder uit tot het venster gesloten is. Dan is hij pas volledig klaar.
Waar je eventueel nog last van kan hebben is een aantal miniscule bugs in je muziek speler op je iPod. Podcasts kunnen niet via Rythmbox overgezet worden (en downloaden via iTunes op je iPod lukt bij mij ook niet), dit moet echt via iTunes. Filmpjes weet ik niet hoe dit moet.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/19, 18:19:52 »
Het probleem is dat Apple continu de firmware een beetje aanpast, zodat de open source software niet meer werkt.

« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/19, 18:23:09 »
Was ik al bang voor :S
Dat word dan wachten voor een update. Wat ik altijd doe: wacht een korte tijd met het updaten van je apparaat. (okee, 4.0 is wel erg lang wachten, maar ik heb nooit zin op te updaten :P)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit